A többcsatornás értékesítés lehetőségei és kihívásai

Kárász Márta (2023) A többcsatornás értékesítés lehetőségei és kihívásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kárász Márta-A többcsatornás értékesítés lehetőségei és kihívásai.pdf] PDF
Kárász Márta-A többcsatornás értékesítés lehetőségei és kihívásai.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 02..

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bizalmas kezelése iránti kérelem.pdf] PDF
Szakdolgozat bizalmas kezelése iránti kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (319kB)
[thumbnail of Kárász Márta szakdolgozat elbírálás_Kovács Ferenc.pdf] PDF
Kárász Márta szakdolgozat elbírálás_Kovács Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)
[thumbnail of Kárász Márta MSc.pdf] PDF
Kárász Márta MSc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (695kB)

Absztrakt (kivonat)

A többcsatornás értékesítés olyan üzleti stratégia, amelynek során egy vállalat többféle értékesítési csatornát alkalmaz annak érdekében, hogy eljuttassa termékeit vagy szolgáltatásait a vásárlókhoz. Ez a megközelítés hatalmas lehetőségeket és kihívásokat rejt magában, és fontos szerepet játszik a mai versenyorientált üzleti környezetben. Hiszen ma már nem elegendő az, hogy vannak bizonyos kontaktpontjaink, ahol elérnek minket a fogyasztók. Ennél sokkal többre van szükség. A vevő élményeket akar, kiemelt szerepet, azt szeretné érezni, hogy mindig és mindenhol ő a legfontosabb és oda figyelnek rá.Ettől olyan érdekes a többcsatornás értékesítési stratégia, mivel ezt az élményt kell tudni nyújtani külön-külön az értékesítési csatornákon is, ugyanakkor együttesen is biztosítaniuk kell a kiemelt vásárlói élményt. Ez a szemlélet nem csak attól lesz sikeres, hogy a forgalmi számokban növekedés mutatkozik meg. Ugyanis, ha jók a termékeink vagy szolgáltatásaink és túl nagy hibát nem vétünk a vásárló szemében, akkor nagy eséllyel ez mindenféle egyéb ráfordítással működőképes ideig-óráig. Azonban egy multinacionális cég életében, ahol a versenytársak sorra lépnek a piacra és bármit el lehet érni pár kattintással, már nem biztos, hogy ez elegendő. Azt gondolom a többcsatornás értékesítés mellett nem lehet csak úgy elmenni szó nélkül, fontos ismerni a működési mechanizmusát, előnyeit, hátrányait és hatásait a cég életében. A szakdolgozatomban a Würth Szereléstechnika Kft. többcsatornás értékesítési stratégiáján keresztül is bemutatom hogyan működik ez a gyakorlatban, milyen kihívások rejlenek a megvalósítás és működtetés során.Hosszú út és óriási változások árán jutott el oda a kereskedelem, ahol ma tart.Dolgozatomban röviden kitérek majd arra, hogy mik voltak azok a globális változások, amelyek a kereskedelmet és az üzleti környezetet formálták. Hiszen a múlt megismerése elengedhetetlen ahhoz, hogy megértsük a jelenlegi működését és beszélni tudjunk a jövőről.Részletesen bemutatom az offline és online értékesítést és a jelleg ismert és legfontosabb értékesítési csatornákat. A gyakorlati példák előtt a szakirodalmat tekintem át és azt, hogyan látják a szakemberek a többcsatornás értékesítést, miben látják az előnyét és hátrányát. Bemutatok majd pár olyan nagyvállalatot, akik alkalmazzák a többcsatornás értékesítést, majd kitérek arra is, hogy kik a Würth versenytársai jelenleg, ők hogyan alkalmaznak különböző csatornaspecifikus aktivitásokat, különös tekintettel a social média jelenlétre.A konkurenciaelemzés után bemutatom a Würth vállalatot, annak működését, majd összegzem a magyar Würth vezetőivel tartott mélyinterjúk során hallottakat.A kutatás során megszerzett ismereteimet egy SWOT-analízissel egészítem ki a dolgozatom végén, eredményeimet pedig egy rövid összegzésben fogom összefoglalni. Ahhoz, hogy megfelelő képet tudjak adni a témában, szükségszerűnek tartottam megfogalmazni pár kutatási kérdést és hipotézist, melyekre az értekezésem végén szeretnék válaszokat kapni és adni az olvasóimnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: AI, értékesítési csatorna, marketing, multichannel, omnichannel
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet