Kesztölc településfejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek értékelése

Kecskeméti Klaudia (2023) Kesztölc településfejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek értékelése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kecskeméti_Klaudia_D5A5ER_Diplomadolgozat_20231202_Marketing_mesterképzés.pdf] PDF
Kecskeméti_Klaudia_D5A5ER_Diplomadolgozat_20231202_Marketing_mesterképzés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kecskeméti_Klaudia_Remenyik_Bulcsú.pdf] PDF
Kecskeméti_Klaudia_Remenyik_Bulcsú.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (230kB)
[thumbnail of Kecskeméti_Klaudia_biralat_Ferkelt.pdf] PDF
Kecskeméti_Klaudia_biralat_Ferkelt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (109kB)

Absztrakt (kivonat)

Kesztölc 2707 lakossal rendelkező község Komárom-Esztergom vármegyében, Esztergom járásban. Környezeti és történelmi adottságainak köszönhetően a település számos természeti kinccsel és programmal várja az ideérkező látogatókat, jövőbeni lakosokat, azonban ismertsége mégis elenyésző. Fontosnak találtam ennek a problémának az okát feltárni, így dolgozatom során elemeztem a falu jelenlegi helyzetét és javaslatokat fogalmaztam meg a település kommunikációs és gazdasági fejlődése érdekében. A fő kérdések, melyre a választ kerestem: K1.: Milyen fejlesztési megoldások állnak rendelkezésre, valamint szükségesek a település ismertségének fellendítése érdekében? K2.: Milyen egyedi adottságokkal rendelkezik a település, ami meghatározható, mint Unique Selling Point? K3.: Mennyire elégedettek a helyi lakosok a falu jelenlegi helyzetével? A dolgozat során kutatási kérdéseimre a választ szekunder és primer kutatások segítségével tártam fel. Szekunder kutatások során STEEP elemzést és SWOT analízist alkalmaztam Kesztölc külső és belső környezetének a megismerésére, illetve primer kutatási eszközök közül a kérdőíves és mély-interjús megkérdezési formákat alkalmaztam, hogy felmérjem a helyi lakosok, képviselők és turisztikai szakértő véleményét. Összességében elmondható, hogy Kesztölc, mind turisták, befektetők, helyi és leendő lakosok szempontjából is egyaránt tartogat magában lehetőséget, azonban a falu ezeket a lehetőségeket jelenleg nem tudja jól kihasználni. Ennek kialakításához szükség lesz egy komplex, sok területet lefedő és átgondolt terv megalkotására, mely tartalmazza mind az önkormányzat, mind a helyi lakosok által jóváhagyott prioritási sorrendet, a fejlődési lépcsőket, ütemtervet és az egyes fejlesztések végrehajtásához pontos erőforrás tervezetet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: falusi turizmus, Kesztölc, marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, településfejlesztés, településmarketing, turizmusfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet