Kecskeméti Klaudia (2023) Kesztölc településfejlesztési lehetőségeinek, marketingeszközeinek értékelése. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kecskeméti_Klaudia_D5A5ER_Diplomadolgozat_20231202_Marketing_mesterképzés.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kecskeméti_Klaudia_Remenyik_Bulcsú.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
|
PDF
Kecskeméti_Klaudia_biralat_Ferkelt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (109kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kesztölc 2707 lakossal rendelkező község Komárom-Esztergom vármegyében, Esztergom járásban. Környezeti és történelmi adottságainak köszönhetően a település számos természeti kinccsel és programmal várja az ideérkező látogatókat, jövőbeni lakosokat, azonban ismertsége mégis elenyésző. Fontosnak találtam ennek a problémának az okát feltárni, így dolgozatom során elemeztem a falu jelenlegi helyzetét és javaslatokat fogalmaztam meg a település kommunikációs és gazdasági fejlődése érdekében. A fő kérdések, melyre a választ kerestem: K1.: Milyen fejlesztési megoldások állnak rendelkezésre, valamint szükségesek a település ismertségének fellendítése érdekében? K2.: Milyen egyedi adottságokkal rendelkezik a település, ami meghatározható, mint Unique Selling Point? K3.: Mennyire elégedettek a helyi lakosok a falu jelenlegi helyzetével? A dolgozat során kutatási kérdéseimre a választ szekunder és primer kutatások segítségével tártam fel. Szekunder kutatások során STEEP elemzést és SWOT analízist alkalmaztam Kesztölc külső és belső környezetének a megismerésére, illetve primer kutatási eszközök közül a kérdőíves és mély-interjús megkérdezési formákat alkalmaztam, hogy felmérjem a helyi lakosok, képviselők és turisztikai szakértő véleményét. Összességében elmondható, hogy Kesztölc, mind turisták, befektetők, helyi és leendő lakosok szempontjából is egyaránt tartogat magában lehetőséget, azonban a falu ezeket a lehetőségeket jelenleg nem tudja jól kihasználni. Ennek kialakításához szükség lesz egy komplex, sok területet lefedő és átgondolt terv megalkotására, mely tartalmazza mind az önkormányzat, mind a helyi lakosok által jóváhagyott prioritási sorrendet, a fejlődési lépcsőket, ütemtervet és az egyes fejlesztések végrehajtásához pontos erőforrás tervezetet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | falusi turizmus, Kesztölc, marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, településfejlesztés, településmarketing, turizmusfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |