Fogyasztók egészségmagatartása különböző generációkat vizsgálva

Parádi Terézia Anna (2023) Fogyasztók egészségmagatartása különböző generációkat vizsgálva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Parádi Terézia Anna_I8VYNG.pdf] PDF
Parádi Terézia Anna_I8VYNG.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (74kB)
[thumbnail of Bírálat Parádi Terézia Anna 2024 jan.pdf] PDF
Bírálat Parádi Terézia Anna 2024 jan.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (469kB)

Absztrakt (kivonat)

Bevezetés:A címe is utal rá, hogy célja dolgozatomnak egy mélyrehatóbb elemzést nyújtani az egyes generációk egészségtudatosságáról és fogyasztási szokásairól. A dolgozat szerkezete tükrözi a téma összetettségét és a különböző szempontok közötti szoros kapcsolatot.Az első fejezet részletesen bemutatja az egészség fogalmát, az egészséges életmód és az egészségtudatosság fogalmára fókuszálva. Megmutatja, hogy az egészségtudatosság milyen szerepet játszik az egyén életében és hogyan befolyásolja a fogyasztói magatartást. A 2. fejezet a fogyasztói magatartást tárja fel és megvizsgálja a fogyasztói magatartást befolyásoló különféle tényezőket. Különös figyelmet szentelve a fogyasztói magatartás trendjeinek és kategóriáinak, elemezve a Covid-19 járvány fogyasztói és egészségügyi magatartásra gyakorolt ​​hatását.A 3. fejezet bemutatja a generációkat, előtérbe helyezve a különböző korosztályú embereket és részletesen elemezve fogyasztási szokásaikat, különös tekintettel az X és Z generációra. Az egyes generációk különböznek mind életstílusuk, tapasztalataik és korukat tekintve. A szekunder kutatás másik fele a marketing és az egészségtudatosság kapcsolatának elemzésére összpontosít. Kiemelkedő szerepet kapott dolgozatom során a digitális marketing térnyerése, különösen a közösségi média és az influencer marketing szerepe. Emellett megvizsgálom az influencer marketing szerepét az egészségtudatos fogyasztók döntéshozatalában. A szakmai írás utolsó fejezeteként a primer kutatás eredményeit, valamint a kutatási módszereket bevezetve az elemzést és a következtetéseket részletesen ismertetem. Ezt a struktúrát követve a kutatás generációs perspektívából nyújt betekintést a fogyasztói egészségmagatartásba, feltárva a témában rejlő összetett összefüggéseket és kihívásokat. A munka végén részletezem a lényegbeli eredményeket, kiemelve például az egészségtudatosság és a marketing kapcsolatának fontos szempontjait és ezzel felvázolva a további kutatási irányokat. Összegzés:A tanulmányom átfogó vitát nyit az egészségről, fogyasztói magatartásról és összefonódó aspektusairól, kiemelve az egyes generációk különféle szokásait. Széles körű releváns témákat fedez fel kutatásom a fogyasztói viselkedés és marketing területén. A bevezető fejezetben az egészségtudatosság szerepét, az egészséges életmód fogalmát, valamint a fogyasztói magatartás számos tényezőjét és trendjét részletezem. A Covid-19 járvány hatásának elemzése tovább mélyíti a fogyasztói magatartás megértését dolgozatom során. A következő részekben leírt generációk bemutatása részletes elemzést ad az X és Z generáció fogyasztási szokásairól, felvázolva az idősebb és fiatalabb csoportok közötti különbségeket. Az írás rámutat a marketing szerepére a digitális és közösségi média hatásán keresztül vizsgálva, illetve a modern kommunikációs eszközök fontosságára az egészségtudatos üzenetek terjesztésében. Az influencer marketing szerepének elemzése kiterjeszti a vizsgálatot az online befolyásoló tényezőkre is. A dolgozat utolsó része az előtanulmány eredményeit mutatja be, amely tovább gazdagítja a generációk és a fogyasztói magatartás kapcsolatának megértését. A primer kutatásnak köszönhetően új és aktuális információkat is prezentálok. A kvantitatív módszerekkel végzett kutatásokon alapuló következtetések mélyebb betekintést nyújtanak a téma iránt érdeklődők számára és segítenek azonosítani a gyakorlati következményeket. Rámutatnak a fejlesztési lehetőségekre az egészségtudatos fogyasztói magatartás területén is. A hipotézisemből 2 megdőlt és hamissá vált, viszont többségében igazzá váltak állításaim és sok további kérdést vetnek fel. Így tehát összességében a kvantitatív adataim azt mutatják, hogy az egészséges életmód témaköre jól ismert és fontos a résztvevők számára. Ugyanakkor az embereknek számos kihívással kell szembenézniük a fenntartható életmód kialakításában. Az elemzés alapján az egészségügyi szakemberek értékes információkhoz juthatnak az egyének egészségügyi szokásainak változásairól és a célcsoportok számára hatékony beavatkozások kialakításáról. A hipotézisek tesztelése során megfigyelt összefüggések és mintázatok kiegészítik az eredményeket és bővítik a kutatási ismereteket az egészséges életmód területén. Ez a tanulmány hozzájárul a fogyasztói magatartás, generációk és az egészségtudatosság közötti kapcsolat széleskörű megértéséhez, ami kiindulópontot ad a társadalom egészségesebb jövőjét célzó további kutatásokhoz és intézkedésekhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészség, egészségmegőrzés, fogyasztói magatartás, generációváltás, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet