A magyarországi társasjátékos piac marketing szemmel, fókuszban az influenszer- és tartalommarketing

Magyarossy István (2023) A magyarországi társasjátékos piac marketing szemmel, fókuszban az influenszer- és tartalommarketing. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat_Magyarossy_2023.pdf] PDF
Diplomadolgozat_Magyarossy_2023.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Magyarossy István PVÁ pdf.pdf] PDF
Magyarossy István PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (422kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat - Magyarossy István.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat - Magyarossy István.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (107kB)

Absztrakt (kivonat)

ABSZTRAKTDiplomadolgozatom központi témája, hogy az influenszer marketing és a tartalommarketing mennyiben tud részt venni egy termék sikerességében. A vizsgált termék az asztali, táblás társasjátékok a magyarországi piacon. A dolgozat célja, hogy három hipotézisen keresztül ezt a központi témát körüljárja, és választ kapjak arra, hogy a fentebb említett marketingtechnikák ezen a piacon mennyire lehetnek hatékonyak. A három megállapítás, ami kapcsán a kutatásokat végeztem a következők: - A társasjátékozás népszerű időtöltés Magyarországon, egy társasjáték sikeréhez hozzájárul az influenszer marketing, egy társasjáték sikeréhez hozzájárul a tartalommarketing. A dolgozat első felében releváns és aktuális szakirodalom feldolgozása segítségével a következő szakterületeket mutattam be: - Elmélyedtem többek között az influenszer marketing, a tartalommarketing területén, elemeztem nemzetközi kutatások alapján a közösségi média jelentőségét, és tanulmányoztam, leírtam a mai marketing legfrissebb és legfontosabb trendjeit. A dolgozatban - feldolgoztam és leírtam a magyarországi társasjátékos piacot, bemutattam a piac meghatározó szereplőit, részletesen elemeztem a kínálati és a keresleti oldalt, valamint hogy a szereplők milyen marketingtechnikákkal próbálják befolyásolni célpiacukat. Ezen a részen átfogóan elemeztem, milyen trendek hatottak az elmúlt évben mind a nemzetközi, mind a hazai társasjátékos iparágra, és milyen lehetőség lehet még a növekedésre. A dolgozat második fele a primer kutatási részt tartalmazza, mely két vizsgálati módszerből állt. Az egyik vizsgálati módszer keretében hat darab mélyinterjút készítettem társasjátékos iparági szereplőkkel, a másik kutatási módszerem egy online kérdőíves megkérdezés volt, melyet 500 fős mintán végeztem el. A kérdőíves kutatás során az volt a célom, hogy kiderüljön a minta kapcsán, hogy a kitöltők milyen attitűddel rendelkeznek a társasjátékokhoz köthetően, elsősorban milyen tényezők fontosak nekik egy játék kiválasztásában, hogyan befolyásolják vásárlói döntéseiket az influenszer marketing és tartalommarketing technikák. Ezen túlmenően fontos része volt a kutatásnak, hogy megtudjam honnan szerzik a válaszadók információikat a társasjátékokhoz köthetően. Ezekből az adatokból statisztikai elemzéseket végeztem, és ennek eredményeképpen igazolásra kerültek a hipotéziseim, mely szerint a társasjátékozás népszerű tevékenység Magyarországon, egy játék sikeréhez pedig nagyban hozzájárulnak az alkalmazott influnszer marketing és tartalommarketing technikák, és ezeket az következtetéseket a mélyinterjúk eredményei is alátámasztották.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influenszer marketing, közösségi média, tartalommarketing, társasjáték, társasjáték iparág
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet