Magyarossy István (2023) A magyarországi társasjátékos piac marketing szemmel, fókuszban az influenszer- és tartalommarketing. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Diplomadolgozat_Magyarossy_2023.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Magyarossy István PVÁ pdf.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (422kB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat - Magyarossy István.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (107kB) |
Absztrakt (kivonat)
ABSZTRAKTDiplomadolgozatom központi témája, hogy az influenszer marketing és a tartalommarketing mennyiben tud részt venni egy termék sikerességében. A vizsgált termék az asztali, táblás társasjátékok a magyarországi piacon. A dolgozat célja, hogy három hipotézisen keresztül ezt a központi témát körüljárja, és választ kapjak arra, hogy a fentebb említett marketingtechnikák ezen a piacon mennyire lehetnek hatékonyak. A három megállapítás, ami kapcsán a kutatásokat végeztem a következők: - A társasjátékozás népszerű időtöltés Magyarországon, egy társasjáték sikeréhez hozzájárul az influenszer marketing, egy társasjáték sikeréhez hozzájárul a tartalommarketing. A dolgozat első felében releváns és aktuális szakirodalom feldolgozása segítségével a következő szakterületeket mutattam be: - Elmélyedtem többek között az influenszer marketing, a tartalommarketing területén, elemeztem nemzetközi kutatások alapján a közösségi média jelentőségét, és tanulmányoztam, leírtam a mai marketing legfrissebb és legfontosabb trendjeit. A dolgozatban - feldolgoztam és leírtam a magyarországi társasjátékos piacot, bemutattam a piac meghatározó szereplőit, részletesen elemeztem a kínálati és a keresleti oldalt, valamint hogy a szereplők milyen marketingtechnikákkal próbálják befolyásolni célpiacukat. Ezen a részen átfogóan elemeztem, milyen trendek hatottak az elmúlt évben mind a nemzetközi, mind a hazai társasjátékos iparágra, és milyen lehetőség lehet még a növekedésre. A dolgozat második fele a primer kutatási részt tartalmazza, mely két vizsgálati módszerből állt. Az egyik vizsgálati módszer keretében hat darab mélyinterjút készítettem társasjátékos iparági szereplőkkel, a másik kutatási módszerem egy online kérdőíves megkérdezés volt, melyet 500 fős mintán végeztem el. A kérdőíves kutatás során az volt a célom, hogy kiderüljön a minta kapcsán, hogy a kitöltők milyen attitűddel rendelkeznek a társasjátékokhoz köthetően, elsősorban milyen tényezők fontosak nekik egy játék kiválasztásában, hogyan befolyásolják vásárlói döntéseiket az influenszer marketing és tartalommarketing technikák. Ezen túlmenően fontos része volt a kutatásnak, hogy megtudjam honnan szerzik a válaszadók információikat a társasjátékokhoz köthetően. Ezekből az adatokból statisztikai elemzéseket végeztem, és ennek eredményeképpen igazolásra kerültek a hipotéziseim, mely szerint a társasjátékozás népszerű tevékenység Magyarországon, egy játék sikeréhez pedig nagyban hozzájárulnak az alkalmazott influnszer marketing és tartalommarketing technikák, és ezeket az következtetéseket a mélyinterjúk eredményei is alátámasztották.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | influenszer marketing, közösségi média, tartalommarketing, társasjáték, társasjáték iparág |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |