Papp Dóra (2023) A belföldi turizmus fellendítése "világutazók" körében: trendek és marketingstratégiák. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Papp_Dóra_KKK_Szakdolgozat-kész.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Papp_Dora_biralat_Ferkelt.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (65kB) |
|
PDF
Papp Dóra_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (55kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tárgyak helyett élményeket gyűjt, a telefonja tele van szebbnél szebb tengerparti képekkel és nagyvárosokkal. A keresési előzményeiben újabb és újabb repjegyek kutatása szerepel, és idén már 3 új országban járt. Ilyen egy igazi világutazó, akiről soha nem tudják a barátai, hogy éppen melyik országban jár, vagy mikor lesz otthon. De vajon ezek a személyek mindent láttak már hazánkban azért utaznak inkább külföldre, vagy a belföldi desztinációk már túlságosan unalmasak számukra? Hogyan lehet őket néha maradásra bírni és egy belföldi utazásra csábítani? Kutatásomban azt vizsgálom, hogy a belföldi turizmust hogyan lehetne vonzóvá tenni a „világutazók” számára. A dolgozatomban elemzem a turizmus helyzetét nemzetközi szinten és Magyarországon egyaránt. Megismerem a turizmusra jellemző trendeket, amelyek nemzetközi szinten jelen vannak, vagy kimondottan hazánkra jellemzőek. Fontosnak tartom a turizmusmarketing jelentőségét, különös tekintettel arra, hogy a hazai turizmus szereplői milyen módon kommunikálnak a lehetséges igénybevevőkkel. A kutatásom második felében primer kutatást készítettem kérdőív, illetve interjúk formájában. A kérdőív segítségemre volt abban, hogy megismerjem a kitöltők utazási szokásait, és az utazásaikra vonatkozó befolyásoló tényezőket. A kérdőívet több mint 200 fő töltötte ki, vegyes korosztályból, és különböző utazási szokásokkal rendelkező személyek, mivel az önkéntes kiválasztás módszerét alkalmaztam, a közösségi oldalak segítségével. A másik eszköz melynek segítségével még inkább szeretnék belelátni az utazók igényeibe, az interjúk. A kutatásom primer része a kérdőív mellett olyan interjúkkal egészül ki, melyek a turizmus másik oldalát mutatják be. Az interjú alanyok között található influencer, vállalkozó, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökség is hozzájárul a dolgozatom eredményességéhez. Kutatásom végén kiderül, hogyan utaznak a világutazók, mi motiválja őket, és hogyan lehet megszólítani őket. Megvizsgáltam a különböző marketingeszközök eredményességét, és ezek alapján teszek javaslatot további fejlesztésekre a belföldi turizmusra való magasabb igény elérése érdekében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Magyar Turisztikai Ügynökség, marketing, marketingstratégia, trendek, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |