Fast fashion és fenntartható divat megítélésének vizsgálata kvantitatív kutatással

Szaszkó Laura Éva (2023) Fast fashion és fenntartható divat megítélésének vizsgálata kvantitatív kutatással. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szaszkó Laura Éva C45X8J.pdf] PDF
Szaszkó Laura Éva C45X8J.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)
[thumbnail of szakdolgozat külső.pdf] PDF
szakdolgozat külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (62kB)
[thumbnail of KI bírálat Szaszkó Laura Éva 2023 őszi félév.pdf] PDF
KI bírálat Szaszkó Laura Éva 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy bemutassam az olvasóimnak, hogy a különböző generációk hogyan ítélik meg a fast fachiont és a fenntartható divatot.Szekunder kutatást végeztem arról, hogy a divatiparnak és főként a fast fashion business modellnek milyen környezetre káros hatásai vannak. A szekunder kutatásomban kitérek a generációk sajátosságaira is és hogy az utóbbi 70 évben hogyan változott a divat a történelem és az aktuális gazdasági helyzet hatására.A végén javaslatokat adtam, hogy mi magunk, fogyasztók, hogyan tudunk fenntarthatóbbak lenni, ha a divatról van szó.A kutatásom módszerét illetően, megkérdezéses kutatást végeztem, online kérdőívvel. A hólabda mintavételi eljárást alkalmaztam. Így összesen 102 budapesti lakos töltötte ki a kérdőívemet. A kutatás reprezentativitása végett a kitöltőket csak a budapesti lakosokra szűkítettem, de sajnos még így se tudtam reprezentatív kutatást végezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváth Fanni
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, kvantitatív módszerek, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet