Besenyő Flóra (2023) Kutya felszerelés és kiegészítők piacának elemzése magyarországon marketing, branding és design megközelítésből. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (671kB) |
|
PDF
biralat besenyoflora.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (214kB) |
|
PDF
Besenyő Flóra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom keretein belül egy kutyás felszereléseket és kiegészítőket (póráz, nyakörv, kutyaruha, fekhely) gyártó és értékesítő magyarországi kisvállalat létrehozásához szükséges piackutatást végeztem marketing, branding és design szempontból. Dolgozatom bevezető részében öt kutatási kérdést, valamint négy hipotézist fogalmaztam meg, amik a szakdolgozat készítés folyamán, mint világító torony lebegtek a szemem előtt. Kutatásom során kutatási kérdéseim megválaszolásához és hipotéziseim bebizonyításához szekunder adatok elemzését, valamint két primer adatfelvételi módot a megfigyeléses módszert, valamint a mélyinterjút választottam, amik segítségével feltérképezhettem a magyarországi piacot, valamint a fogyasztói igényeket is. Megfigyeléseim alapján a magyar piacon lévő kutyás termékeket gyártó és/vagy értékesítő vállalatok elsősorban webshop formájában vannak jelen, weboldaluk még gyerek cipőben jár arculati és design szempontokból, de használhatóak online értékesítési céllal. A közösségi média felületeken nem mindegyik kisvállalat van jelen, aki jelen van az első sorban Facebook és Instagramm oldalakon van jelen azonos tartalmakkal, valamint ritkábban Tiktokon videós tartalmakkal. Kutatási eredményeim alapján a magyar kutyatartóknak és a kutyák ápoltságáért, épségéért, jólétéért, egészségéért, fejlődéséért dolgozó szakembereknek (kutyakozmetikus, kutyaszitter, kutya kiképző, állatorvos) elsődleges szempont, hogy a pórázok, nyakörvek, kutyaruhák és fekhelyek magas minőségűek, tartósak, megbízhatók, biztonságosak és könnyen tisztíthatóak legyenek. Plusz értéket jelent számukra, ha ezen felszereléseket magyar kisvállalat gyártja és értékesíti, valamint, ha ezek designja egyedi. Kialakítás tekintetében fontos, hogy a termékek funkciójuknak, céljuknak maradéktalanul eleget tegyenek, a termékek szabása a kutyafajtájának megfelelő és kényelmes legyen. Sok esetben az egyes fogyasztók vásárlási gyakorisága és a vásárlás helye eltérő, de összességében elmondható, hogy az offline és online jelenlét közös megléte hozhatja a legjobb gazdasági eredményeket a kisvállalat számára, amennyiben ezt erőforrásai megengedik. Amennyiben nem, az online jelenlét önmagában is elegendő lehet, ha megfelelő cseregaranciát és visszaküldési lehetőséget biztosít a kutyás termékeket vásárlók részére. A szakdolgozatom alapjául szolgáló tervezett kisvállalat létrehozása a magyar piacon kutatásom alapján jövedelmezhető lehet. A versenytársak fölülmúlhatóak, mind offline, mind online jelenléttel, mind marketing, branding és design szempontból, a termékek fogyasztói igények alapján való elkészítése és minősége mellett. Azonban érdemes odafigyelni, hogy a marketing, branding és design semmiképpen ne menjen a termékek minőségének és használhatóságának a rovására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | branding, design, fogyasztói igények, marketing, piacfelmérés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:34 |
Actions (login required)
Tétel nézet |