Digitális marketing trendek változása (Rövid videós tartalmak)

Veres Nikoletta (2023) Digitális marketing trendek változása (Rövid videós tartalmak). Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Digitális marketing trendek változása_Veres Nikoletta_OABG17_Szakdolgozat.pdf] PDF
Digitális marketing trendek változása_Veres Nikoletta_OABG17_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálati lap_Veres Nikoletta OABG17.pdf] PDF
Bírálati lap_Veres Nikoletta OABG17.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)
[thumbnail of Külső_bíráló_által_történő_szakdolgozat_bírálat_Veres_Nikoletta_Digitális_marketing_trendek_változása_(rövid_videós_tartalmak).pdf] PDF
Külső_bíráló_által_történő_szakdolgozat_bírálat_Veres_Nikoletta_Digitális_marketing_trendek_változása_(rövid_videós_tartalmak).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (609kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatommal az elmúlt években bekövetkezett digitális marketing trendeket szeretném bemutatni, a hangsúlyt a rövid videós tartalmakra helyezve. Az első fejezetben végig veszem a TikTok inspirációt, kezdve a Vine-val, illetve az ötletekkel, amik végül a TikTokhoz vezettek. A múltját is körüljárom, amelyben a Kínában sikeres Bydance igyekszik nemzetközi sikereket elérni és hogy milyen szerencsésen alakultak a dolgok, amikor a Covid lezárások miatt berobbant a köztudatba. A jelen szempontjából pedig a felhasználóinak száma a 2020-as évben óriási növekedésnek indult, amely azóta sem tűnik úgy, hogy lassulna. A makrokörnyezeti elemzésben, kitérek a társadalmi tényezőkre. Bemutatom a világnépesség életkorát. A technológia tényezők is nagyon fontosak, hiszen egy közösségi média szempontjából elengedhetetlen a remek videófelbontás és a képernyőméret, hogy élvezhető legyen az alkalmazás használata, illetve képesek legyenek a felhasználók videókat gyártani. Gazdasági tényezők tekintetében, az előző tényezőhöz kapcsolódóan az infláció és a vásárlóerő befolyásoló elem, hiszen a jobb eszközöknek a megvétele erősen függ az emberek reálbérétől. A természeti tényező meglepő adatokat tartalmaz. Nem gondolná az ember, hogy egy közösségi média részt venne a környezetszennyezésben, de mégis így van. Az óriási adat mennyiség tárolása a környezetre káros, mivel szén kell az energiához, ami ezeket a tárolókat üzemelteti. A kínai kormány lépéseket tett, hogy ezeket a környezetre káros tevékenységeket megszüntesse. A TikTok politikai szempontból is érdekes, hiszen nem egy ország tiltotta be, vagy gondolkozik a betiltásán. A mikrokörnyezeti elemzésben a vevők szempontjából, az internetezők számát és életkorát vettem végig. Növekedő tendencia vehető észre, amely egy nagy pozitívum a közösségi platformok részére. A versenytársak tekintetében, a többi közösségi média platformot vettem számításba, amelyeket figyelembe kell venni minden tekintetben. Itt az átlagos képernyőidőt és a felhasználószámokat összevetve vonom le a következtetéseimet, miszerint nem a felhasználószám számít, hanem hogy mennyire tudja lekötni az adott platform az embereket. A beszállítók, azaz a tartalomkészítők is nagyon fontosak. Itt említést teszek az influenszerekről, generációs összetételükről és hogy milyen ajánlások vannak az egyes közösségi média posztolási rendjére, amely óriási adat mennyiséget sugall számunkra. A negyedik fejezetben a videós tartalmakat mutatom be. Az előnyeit, amelyek a brandépítés, vásárlás tekintetében mutatkozik meg. A többi közösségi média platform igyekszik lemásolni a TikTokot, így végig veszem ezeket a törekvéseket is, hogy jobban megismerhessük az összes platform jelenlegi működését. Mindezek végén a használhatóságukat és értéküket is leírom. Illetve érintőlegesen a videók hátrányairól is szó kerül. Sajnos a rövid videós tartalmak addikciót is okozhatnak, illetve etikai kérdések is felmerülnek a használatukkal kapcsolatban. Az ötödik fejezetet a generációknak szenteltem, akiknek az ismerete nagyon fontos, ha közösségi platformot kell választani a marketinghez. Minden generációnak meg van a maga célja, amikor internetezésre kerül a sor. Az X, Y és Z generáció céljait végig vezetve bemutatom, hogy mi az az ok, amiért internezetnek. Melyek azok a közösségi média platformok, amik ezek alapján a legfontosabb számukra. Az elméleti és számadatokat kielemezve pedig levontam a következtetéseimet, amelyek a generációk megjelenését illeti a közösségi médiában. A gyakorlatbeli kutatásaim részeként, két hasonló iparágban jelenlévő céget mutatok be, akik teljesen máshogy közelítik meg a közönséget, ami a tartalommarketing szempontját illeti. Elemzem a jelenlétüket és a videós tartalmaikkal elért adatokat. Saját szemszögből is végig járom a témát, amelyben statisztikai adatokkal mutatom be a saját projektemet. Úgy vélem, hogy a saját szemszög is nagyon fontos, hiszen így teljesen bele lehet látni a tartalommarketing működésébe, az adtok pedig segítenek jobban megérteni a témát. Végezetül pedig az általam készített kérdőív kitöltőinek válaszainak kielemzésésvel ismerhetjük meg a fogyasztók és a célközönség véleményét a témáról. Továbbá egy Z generációs, tartalomgyártóval folyatott mélyinterjú során, még mélyebbre ások, hogy végezetül minden lényeges kérdésre választ kapjak a dolgozatomban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, trendek, újítás(ok), video
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:34
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:34

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet