TikTok trendek és hatásuk a fogyasztói magatartásra

Oláh Renáta (2023) TikTok trendek és hatásuk a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Oláh Renáta NGBORB szakdolgozat.pdf] PDF
Oláh Renáta NGBORB szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Oláh Renáta PVÁ pdf.pdf] PDF
Oláh Renáta PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (489kB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (404kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom fő témája a TikTok felhasználási szokások, ezen belül a fogyasztói magatartásra gyakorolt hatását vizsgálom központi témaként. Kutatásom hipotézise, hogy a TikTok platform évről évre jelentősebb mértékben formálja és irányítja a marketing területét, hatással van a fogyasztói magatartásokra, döntésekre és viselkedésekre. A módszertanomban primer kutatási eszközöket használtam, köztük mélyinterjúkat, triád interjút és egy kérdőíves megkérdezést. Az interjúk során nem csupán marketingügynökségek képviselőivel beszéltem, hanem konkrét TikTok influencerekkel, tartalomgyártókkal is, hogy teljes körű képet alkothassak a platform sokszínűségéről, további mélyreható megértést biztosítottak arról, hogy a platform milyen módon integrálódik a szélesebb marketingstratégiákba A kutatás célközönsége a 18-45 éves korosztály volt, a kérdőíves felmérést, online, Google kérdőív segítségével végeztem. A dolgozatban kitérek a TikTok platform versenytársaira, az influencer marketingre, valamint a kutatásomban részletesen kifejtem a közösségi média platformok általános addiktív hatásait, melyek a TikTok esetében is kimutathatóak, és ezáltal növelik a felhasználói aktivitást. Eredményeim alapján megállapítottam, hogy a marketingügynökségek és a vállalatok a marketing költségvetésük egyre nagyobb részét fordítják TikTok hirdetésekre. A felhasználói szokások pedig azt igazolják, hogy a platformon eltöltött képernyőaktivitási idejük növekszik a többi közösségi médiafelülethez képest. A TikTok nem csupán egy trendi alkalmazás, hanem egy olyan dinamikus teret kínál, ahol a marketing szakembereknek és márkáknak egyedi módon kell gondolkodniuk, hogy hatékonyan kihasználják az ott rejlő lehetőségeket és elérjék a fogyasztókat. Ezen eredmények alapján kijelentem, hogy a TikTok platform aktív szerepet játszik a fogyasztói döntéshozatalban és a marketing stratégiák kialakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Papp-Váry Árpád Ferenc
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Szabó Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: applikációk, fogyasztói magatartás, influencer, marketing ügynökségek, online marketing, Social media, social platform, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet