Esettanulmány - Gravír neked induló kisvállalkozás

Juhász Rebeka Barbara (2023) Esettanulmány - Gravír neked induló kisvállalkozás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Juhász Rebeka_GravírNeked_Feltölthető.pdf] PDF
Szakdolgozat_Juhász Rebeka_GravírNeked_Feltölthető.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of DFP Külső bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf] PDF
DFP Külső bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)
[thumbnail of KI bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf] PDF
KI bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (470kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Gravír Neked induló kisvállalkozás sikeres piacra lépéséhez szükséges elemzéseket folytattam le. A kutatómunka célja a gravírozás, és az egyedi ajándékok szektorában fennálló versenyhelyzet, azon belül is négy kiválasztott versenytárs megismerése és bemutatása volt. A versenyhelyzet elemzés alapján ezekben a szektorokban több kisebb-közepes méretű vállalkozás versenyez a fogyasztókért. Közülük a Gravír Neked két tulajdonosa négyet emelt ki, a Gravír Expressz-t, az Ajándékbázis-t, a Gravox-ot és a Gravirozas.hu-t, a továbbiakban tehát erre a négy versenytársra koncentráltam a kutatást. Az elemzéseket a szolgáltatásmarketing 7P modellje alapján végeztem el, külön kitérve a vizsgált versenytársak, majd pedig a Gravír Neked jelenlegi helyzetére és gyakorlataira. Ezzel a módszerrel azokat a tényezőket igyekeztem feltárni, amiket a vállalkozás előnyére fordíthat, amivel kitűnhet a versenytársak közül. A vizsgálatok alapján a termék választékot illetően van szükség a legnagyobb és leggyorsabb fejlődésre, a jelenlegi rendkívül szűk termékkínálattal a Gravír Neked messze elmarad a versenytársak mögött. Ahhoz, hogy a fogyasztók megismerjék a vállalkozást fontos, hogy kiemelt figyelmet szenteljenek a tulajdonosok a promóciós tevékenységekre is. Az induló kisvállalkozásra jellemző alacsony költségvetés miatt az egyik, ha nem a leghatékonyabb az aktív közösségi média jelenlét és fizetett hirdetések lennének erre a célra. Ilyen módon kis költséggel is sok embert érhetnek el, ráadásul jól targetálhatók is a hirdetések. Az elemzések után a Canvas modell használatával meghatároztam a Gravír Neked értékajánlatát, ami elsődlegesen a teljesen egyéni, személyre szabott ajándéktárgyak gyors elkészítését, segítőkész, kedves hozzáállást és aktív online kommunikációt jelent. A felhasználói interjúk segítettek mélyebb betekintést nyerni a célcsoportot képező potenciális fogyasztók online vásárlási és ajándékozási szokásait illetően, illetve a vállalkozás jövőbeni weboldalával szemben támasztott követelményeket is jobban megismertük. Megerősítést nyert, hogy fontos, hogy sokféle fizetési és szállítási opció legyen elérhető a vásárlók számára a weboldalon. Néhány napnál hosszabb elkésztési és kiszállítási idő esetén a vállalkozás hátrányba kerülne a versenytárs cégekkel szemben, ugyanakkor az is fontos, hogy a megígért rövid határidőket tartaniuk is tudni kell a vásárlói elégedettséghez. Megjelenését és felépítését tekintve egy logikus, egyszerű, könnyen navigálható weboldalra van szüksége a vállalkozásnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Daghistani Fadi Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esettanulmány, kisvállalkozások, szolgáltatásmarketing, versenyhelyzet, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet