Esettanulmány - Gravír neked induló kisvállalkozás

Juhász Rebeka Barbara (2023) Esettanulmány - Gravír neked induló kisvállalkozás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Juhász Rebeka_GravírNeked_Feltölthető.pdf] PDF
Szakdolgozat_Juhász Rebeka_GravírNeked_Feltölthető.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of DFP Külső bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf] PDF
DFP Külső bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (141kB)
[thumbnail of KI bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf] PDF
KI bírálat Juhász Rebeka Barbara 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (470kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Gravír Neked induló kisvállalkozás sikeres piacra lépéséhez szükséges elemzéseket folytattam le. A kutatómunka célja a gravírozás, és az egyedi ajándékok szektorában fennálló versenyhelyzet, azon belül is négy kiválasztott versenytárs megismerése és bemutatása volt. A versenyhelyzet elemzés alapján ezekben a szektorokban több kisebb-közepes méretű vállalkozás versenyez a fogyasztókért. Közülük a Gravír Neked két tulajdonosa négyet emelt ki, a Gravír Expressz-t, az Ajándékbázis-t, a Gravox-ot és a Gravirozas.hu-t, a továbbiakban tehát erre a négy versenytársra koncentráltam a kutatást. Az elemzéseket a szolgáltatásmarketing 7P modellje alapján végeztem el, külön kitérve a vizsgált versenytársak, majd pedig a Gravír Neked jelenlegi helyzetére és gyakorlataira. Ezzel a módszerrel azokat a tényezőket igyekeztem feltárni, amiket a vállalkozás előnyére fordíthat, amivel kitűnhet a versenytársak közül. A vizsgálatok alapján a termék választékot illetően van szükség a legnagyobb és leggyorsabb fejlődésre, a jelenlegi rendkívül szűk termékkínálattal a Gravír Neked messze elmarad a versenytársak mögött. Ahhoz, hogy a fogyasztók megismerjék a vállalkozást fontos, hogy kiemelt figyelmet szenteljenek a tulajdonosok a promóciós tevékenységekre is. Az induló kisvállalkozásra jellemző alacsony költségvetés miatt az egyik, ha nem a leghatékonyabb az aktív közösségi média jelenlét és fizetett hirdetések lennének erre a célra. Ilyen módon kis költséggel is sok embert érhetnek el, ráadásul jól targetálhatók is a hirdetések. Az elemzések után a Canvas modell használatával meghatároztam a Gravír Neked értékajánlatát, ami elsődlegesen a teljesen egyéni, személyre szabott ajándéktárgyak gyors elkészítését, segítőkész, kedves hozzáállást és aktív online kommunikációt jelent. A felhasználói interjúk segítettek mélyebb betekintést nyerni a célcsoportot képező potenciális fogyasztók online vásárlási és ajándékozási szokásait illetően, illetve a vállalkozás jövőbeni weboldalával szemben támasztott követelményeket is jobban megismertük. Megerősítést nyert, hogy fontos, hogy sokféle fizetési és szállítási opció legyen elérhető a vásárlók számára a weboldalon. Néhány napnál hosszabb elkésztési és kiszállítási idő esetén a vállalkozás hátrányba kerülne a versenytárs cégekkel szemben, ugyanakkor az is fontos, hogy a megígért rövid határidőket tartaniuk is tudni kell a vásárlói elégedettséghez. Megjelenését és felépítését tekintve egy logikus, egyszerű, könnyen navigálható weboldalra van szüksége a vállalkozásnak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esettanulmány, kisvállalkozások, szolgáltatásmarketing, versenyhelyzet, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet