Eger és Hévíz turizmusmarketing startágiája

Fülöp Vivien Laura (2023) Eger és Hévíz turizmusmarketing startágiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat Fülöp Vivien Laura SBKXIT.pdf] PDF
szakdolgozat Fülöp Vivien Laura SBKXIT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat_Fulop_Vivien.pdf] PDF
Biralat_Fulop_Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)
[thumbnail of Szakdolgozati bírálat - Fülöp Vivien Laura - Pálinkás Tamara - külső konzulens.pdf] PDF
Szakdolgozati bírálat - Fülöp Vivien Laura - Pálinkás Tamara - külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (89kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja az egri és hévízi turizmus marketing stratégiáinak átfogó elemzése volt, a városok turisztikai területének mélyebb megértése és a jelenlegi kihívások, lehetőségek feltárása érdekében. A kutatás mélyinterjúkra és szekunder kutatásra épült, amelyek segítségével részletes információkat gyűjtöttem a városok marketing stratégiájáról, célcsoportjaikról, trendjeikről, valamint a kialakult kihívásokról és lehetőségekről.Az elméleti háttér vizsgálata során kiemeltem a turizmus marketing stratégiák lényegét, a városmarketing jelentőségét, valamint a turizmusmenedzsment és az egészségturizmus szerepét a turisztikai siker elérésében. A mélyinterjúk során külön hangsúlyt fektettem a célközönség és vendégprofil elemzésére, felfedezve a belföldi turisták növekvő szerepét mindkét városban, különös tekintettel a digitális marketing eszközeire.Az aktuális trendek elemzése során érzékeltem az élményközpontúság, a digitális jelenlét és a környezettudatosság fontosságát mind Egerben, mind Hévízen. A gazdasági kihívások és a külföldi turisták hiánya komoly feladatok elé állítja mindkét várost, de az interjúkban feltárt változatos kulturális és gasztronómiai örökség lehetőségeket kínál a turizmus jövőjére.Az elemzés rávilágított arra, hogy mindkét városban a digitális marketing, különösen az online reklámok és közösségi média, kulcsfontosságú a városok népszerűsítésében. A jövőbeli lehetőségek és tervek terén a digitális fejlesztések, innováció és a gyógyturizmusban rejlő potenciál jelentik a kulcsot. Az eredmények alapján javasolható a célzottabb együttműködés, az online és offline eszközök optimalizálása, valamint a fenntarthatósági és élményközpontú elemek erősítése a jövőbeli marketingstratégiákban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Eger, Hévíz, turizmus, turizmusmarketing, Városmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet