Bormarketing- A közösségi média hatása a borfogyasztásra, a Rubin Borászat példáján keresztül.

Márton Gabriella Andrea (2023) Bormarketing- A közösségi média hatása a borfogyasztásra, a Rubin Borászat példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Márton Gabriella_JVR5S6_Bormarketing.pdf] PDF
Márton Gabriella_JVR5S6_Bormarketing.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Bírálat Márton Gabriella Andrea.pdf] PDF
Bírálat Márton Gabriella Andrea.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (451kB)
[thumbnail of Márton Gabriella MSc.pdf] PDF
Márton Gabriella MSc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (691kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom első fejezetében szakirodalmi áttekintést nyújtok a marketing egyik speciális területére, a bormarketingre. Ehhez elengedhetetlen a Magyarországon lévő borpiac megismerése, beleértve az ország szőlőterületeit, bortermelését és borfogyasztását. Ezen információk összegyűjtése után bemutatom a marketingkommunikáció kulcsfontosságú elemeit, amelyek lehetőséget teremtenek a vállalatoknak a fogyasztókkal való kapcsolatfelvételre. A marketingkommunikáció terén kiemelten foglalkozom: a termék külső jegyeivel, a borreklámokkal és a borrendezvényekkel. A dolgozatom második fejezetében a generációk közötti különbségek és a digitális világ változásai közötti meghatározó tényezők kapcsolatáról nyújtok betekintést, kiemelve a generációk médiafogyasztási szokásait, különös tekintettel a közösségi média platformokra. Az elemzés során részletesen kitérek a legnépszerűbb közösségi felületekre és azok korcsoportok szerinti felhasználói bázisára. Ezt követően a harmadik fejezetben részletesen elemzem a közösségi-média marketing szerepét a boriparban. Bemutatom a fő marketingterületeket, kifejtem a kommunikációs eszközöket, a célokat és azoknak az elemeknek a fontosságát, amelyek a vizuális kommunikáció és a saját történet kialakításában rejlenek. Kiemelt hangsúlyt fektetek a boriparban megjelenő közösségi média felületek kezelésére, és bemutatom, hogy miként lehet hatékonyan kihasználni azokat a marketingstratégiák részeként. A fejezet zárásaként bemutatom a kutatási kérdésemet és az alkalmazott módszertant. A primer kutatásomban különös figyelmet szentelek annak feltárására, hogy milyen mértékben gyakorol befolyást a közösségi média a borfogyasztási szokásokra. A második fejezetben a választott vállalatom, a Rubin Borászat kerül bemutatásra, amely a kutatásom szempontjából egy valós, gyakorlati példát kínál. Az elemzésem során részletesen vizsgálom a vállalat online jelenlétét, beleértve a vállalat honlapját, valamint a közösségi felületek közül a Facebook, az Instagram, és közvetetten a TikTok elemzését is magában foglalva. A vizsgálat során kitérek a felületek demográfiájára, a megosztott tartalmak minőségére, az aktivitásokra és az elérések alakulására. Továbbá részletesen foglalkozok a vállalat offline jelenlétével, különös tekintettel arra, hogy milyen eseményeken vett részt a borászat az idei évben, milyen vizuális tartalmakat alkalmaznak, és milyen mértékben tükröződnek a közösségi média felületek az offline kommunikációban. Az elemzésem során szerzett információk megszerzéséhez személyesen beszélgettem a vállalat marketingesével, Búza-Csikós Dorottyával, aki a szükséges részletességgel és alapossággal megosztotta velem a vállalat online és offline tevékenységeit érintő adatokat. Ennek köszönhetően sikerült megszerezni azokat az információkat, amelyekre szükségem volt a részletes eredmények eléréséhez. A dolgozatom utolsó fejezetében a kvantitatív kutatás eredményeit értékelem, amely során a kérdőíves módszert választottam. A fejezet során összesen 130 válaszadóval dolgozom, akik közül 123-an vallották magukat borfogyasztónak. A kérdőívem olyan kérdéseket tartalmazott, amelyek révén feltérképeztem, hogy milyen gyakran fogyasztanak borokat, milyen szempontokat vesznek figyelembe borvásárlás során, és hogyan befolyásolják őket a különböző ingerek. Emellett megvizsgáltam, milyen közösségi média platformokat preferálnak tartalomkeresésre, valamint milyen tartalmakat fogyasztanak legszívesebben. Az eredmények könnyebb megértése érdekében diagrammokat és saját készítésű táblázatokat alkalmazok. Miután gondosan áttekintettem a kérdőív eredményeit, összevetem azokat a primer kutatás során szerzett információkkal és a vállalat gyakorlatában tapasztalható eredményekkel. Ezen összehasonlítás alapján részletesen elemzem a kapott adatokat, kiemelve azokat a területeket, ahol a vállalat hatékonyabban bevonhatja a célcsoportját. Végezetül, az eddigi- és az újonnan szerzett tudásom alapján, néhány konkrét javaslatot fogalmazok meg a Rubin Borászat számára. Ezek a javaslatok segítenek a vállalatnak továbbfejleszteni az online és az offline jelenlétét, optimalizálni marketingstratégiáit és jobban kielégíteni a fogyasztói igényeket. Ezzel a fejezettel zárul a szakdolgozatom, melyben átfogóan bemutattam a generációk közötti különbségeket, a bormarketing kulcsterületeit, és a közösségi média hatását a borfogyasztásra, mindezt a Rubin Borászat példáján keresztül.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bormarketing, e-marketing - elektronikus marketing, közösségi média, marketingkommunikáció, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet