A hazai bevásárlóközpontok marketing eszközei és az élményalapú vásárlás

Horváth Viktória (2023) A hazai bevásárlóközpontok marketing eszközei és az élményalapú vásárlás. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Horváth Viktória QDRGYG szakdolgozat.pdf] PDF
Horváth Viktória QDRGYG szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Hováth Viktória szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Hováth Viktória szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (157kB)
[thumbnail of Horváth Viktória.pdf] PDF
Horváth Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Abstract

Szakdolgozatomban részletesen elemzem a hazai bevásárlóközpontok marketingtevékenységét, különös hangsúlyt fektetve a vásárlási élményre ebben a szektorban. A tanulmányban foglalkozom a magyarországi bevásárlóközpontok kialakulásával és jelenlegi (2023) piaci helyzetével. Kitérek veszélyeire, melyek az online vásárlás térnyerése és a nehezen meghatározható célcsoporttal kapcsolatosak. A dolgozatban részletesen vizsgálom az ATL (Above The Line), BTL (Below The Line) és TTL (Through The Line) eszközöket, melyeket különböző üzletközpontok példáin keresztül mutatok be. Ezenkívül a szakdolgozat kitér az élményalapú vásárlásra. Szakdolgozatom során két hipotézist állítottam fel. Első hipotézisem azt feltételezi, hogy a bevásárlóközpontok reklámjait nem érzékelik a fogyasztók. A másik alapfeltevésem az, hogy amennyiben a bevásárlóközpontok marketingtevékenységükben a vásárlási élményt és szórakoztatást helyeznék előtérbe, úgy növelni tudnák a népszerűségüket és ezáltal több fogyasztót vonzanának be. A kutatás eredményeim alapján ajánlásokat fogalmazok meg a hazai bevásárlóközpontok számára a marketingtevékenységük hatékonyabbá tételére.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: bevásárlóközpont, elektronikus vásárlás - online vásárlás, élményalapú vásárlás, marketing, reklám, rendezvény(ek)
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2024. Feb. 22. 10:33
Last Modified: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

View Item View Item