A hazai bevásárlóközpontok marketing eszközei és az élményalapú vásárlás

Horváth Viktória (2023) A hazai bevásárlóközpontok marketing eszközei és az élményalapú vásárlás. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Horváth Viktória QDRGYG szakdolgozat.pdf] PDF
Horváth Viktória QDRGYG szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Hováth Viktória szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Hováth Viktória szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (157kB)
[thumbnail of Horváth Viktória.pdf] PDF
Horváth Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban részletesen elemzem a hazai bevásárlóközpontok marketingtevékenységét, különös hangsúlyt fektetve a vásárlási élményre ebben a szektorban. A tanulmányban foglalkozom a magyarországi bevásárlóközpontok kialakulásával és jelenlegi (2023) piaci helyzetével. Kitérek veszélyeire, melyek az online vásárlás térnyerése és a nehezen meghatározható célcsoporttal kapcsolatosak. A dolgozatban részletesen vizsgálom az ATL (Above The Line), BTL (Below The Line) és TTL (Through The Line) eszközöket, melyeket különböző üzletközpontok példáin keresztül mutatok be. Ezenkívül a szakdolgozat kitér az élményalapú vásárlásra. Szakdolgozatom során két hipotézist állítottam fel. Első hipotézisem azt feltételezi, hogy a bevásárlóközpontok reklámjait nem érzékelik a fogyasztók. A másik alapfeltevésem az, hogy amennyiben a bevásárlóközpontok marketingtevékenységükben a vásárlási élményt és szórakoztatást helyeznék előtérbe, úgy növelni tudnák a népszerűségüket és ezáltal több fogyasztót vonzanának be. A kutatás eredményeim alapján ajánlásokat fogalmazok meg a hazai bevásárlóközpontok számára a marketingtevékenységük hatékonyabbá tételére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szilvásy László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bevásárlóközpont, elektronikus vásárlás - online vásárlás, élményalapú vásárlás, marketing, reklám, rendezvény(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet