A digitalizáció növekedésének vizsgálata a mindennapos vásárlásoknál az Amazon magyarországi megjelenésén keresztül

Karlovics Dániel (2023) A digitalizáció növekedésének vizsgálata a mindennapos vásárlásoknál az Amazon magyarországi megjelenésén keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Karlovics_Dániel_MJKVPV.pdf] PDF
Karlovics_Dániel_MJKVPV.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (925kB)
[thumbnail of Bírálati-Lap.pdf] PDF
Bírálati-Lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (664kB)
[thumbnail of Karlovics Dániel.pdf] PDF
Karlovics Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként az Amazon vállalatot helyeztem a fő hangsúlyba, pontosabban azt vizsgáltam, hogy milyen változások következnének be Magyarországon abban az esetben, hogyha az Amazon megnyitna legalább egy boltot az országban. Ebből kiindulva elemeztem azokat a kulcsfontosságú elemeket, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy vállalat sokáig működjön. Természetesen az Amazon esetében csak a magyarországi megjelenéshez kellenének ezek az adatok, mivel véleményem szerint az országban még nem állna kellően biztos lábakon a cég működése. Ehhez kapcsolódóan az Amazon partnerprogramjába való csatlakozás mivoltát is megvizsgáltam, hogy ez milyen hatásokkal lehetne egy-egy kisebb vállalatra. A szakirodalmon belül többek között olyan fogalmakat elemeztem, mint például: e-kereskedelem, digitális marketing eszközök, online marketingcsatornák, piackutatás, versenytárselemzés. Kutatásomat egy kérdőíves megkérdezés formájában készítettem el, mely mintának az elemszáma: 151. 14 kérdésen keresztül kerestem a választ arra, hogy a digitalizáció növekedése mennyire tapasztalható a mindennapos bevásárlások során, valamint, hogy a válaszadók mennyire lennének nyitottak az Amazon megjelenésére az országban, esetleg igénybe vennék-e az innovatív szolgáltatásait.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, digitális technológia, e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, innováció, marketingcsatorna
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:33
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:33

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet