A globális fenntarthatósági vállalások kihívásai a Magyarországi multinacionális vállalatok tükrében a Starbucks vállalat példáján keresztül bemutatva

Gáspár Judit Lilla (2023) A globális fenntarthatósági vállalások kihívásai a Magyarországi multinacionális vállalatok tükrében a Starbucks vállalat példáján keresztül bemutatva. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gáspár-Judit-Lilla-HU0CHB.pdf] PDF
Gáspár-Judit-Lilla-HU0CHB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gaspar.Judit_kulso.biralat.pdf] PDF
Gaspar.Judit_kulso.biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (289kB)
[thumbnail of Gáspár Judit.pdf] PDF
Gáspár Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom középpontjában a Starbucks Magyarország vállalat vizsgálata áll. A dolgozatban arra a kérdésre keresem a választ, hogy a környezetvédelem milyen hatást gyakorol a vállalatokra, illetve a globális fenntarthatósági vállalások mennyire jelentenek kihívást egy Magyarországon is működő multinacionális vállalat számára. Célom volt, hogy fogyasztói, valamint vállalati oldalról is kutassam a fenntarthatóság, valamint környezetvédelem témáját. A szakirodalmi feldolgozás mellett primer kutatást végeztem, amelynek keretében kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaztam. A kvantitatív kutatás során egy online kérdőíven keresztül a fogyasztói oldalról vizsgáltam a Starbucks vállalat népszerűségét, fenntarthatósági törekvéseinek ismeretségét. Vállalati oldalról pedig egy mélyinterjún keresztül még mélyebben beleláthattam a Starbucks Magyarország fenntarthatósági céljaiba. A vizsgálatom legfőbb következtetései közé tartozik, hogy a Starbucks Magyarország valóban rendkívül elkötelezett a fenntarthatóság iránt. A vállalat évről évre újabb lépéseket tesz meg a környezetvédelem érdekében, ugyanakkor még számos fejlesztési lehetőség adott a vállalat számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mucha László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, környezeti menedzsment, környezetvédelem, marketingkommunikáció, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet