Wittek Anna (2023) Az Employer Branding folyamat pozicionálásának és alkalmazásának bemutatása a Robert Bosch Kft. Z generációs munkavállalói esetében. Faculty of International Management and Business.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Repository staff only until 2028. December 01.. Download (1MB) |
|
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas alairt.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (94kB) |
|
PDF
Kérdőíves kutatás eredményei.pdf Hozzáférés joga: Repository staff only until 2028. December 01.. Download (396kB) |
|
PDF
Bírálati lap_ Wittek Anna HEWPZP.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (225kB) |
|
PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (360kB) |
Abstract
AbsztraktAz Employer Branding a munkaadói márkaépítés egy olyan stratégiája, amely célja, hogy vonzóvá tegye az adott vállalatot a jövőbeli potenciális munkavállalók és a jelenlegi alkalmazottak számára. Ez a folyamat a munkáltatói praxisok fejlesztésére és kommunikációjára, a szervezeti kultúra és értékek kiemelésére, valamint az alkalmazotti élmény javítására összpontosít azzal a céllal, hogy felkeltse a munkavállalók érdeklődését és fokozza elkötelezettségüket a közös vállalati célok elérésében. Az Employer Branding gyakran szerepel a vállalatok toborzási és munkaerő megtartási stratégiájának fontos elemei között, mivel a munkaerőpiacon jelentős verseny folyik a tehetséges és képzett munkavállalók megszerzéséért. A kutatás során a fókuszt a Z generációt képviselő Bosch munkavállalóira, lényegében a gyakornokokra kívánjuk helyezni, illetve azt fogjuk vizsgálni, hogy a Robert Bosch Kft milyen mértékben tudja pozitívan befolyásolni a Z generációt, továbbá az említett munkavállalói korosztály milyen mértékben vált elkötelezetté a munkáltató irányában. A szakdolgozatban bemutatjuk a Bosch cégcsoportot és ezen belül a Robert Bosch Kft fejlődésének hátterét. Makro- és mikrokörnyezeti elemzés útján vázoljuk a vállalkozás működési környezetét. Hangsúlyosan mutatjuk be a magyarországi Bosch Employer Branding tevékenységét, annak szervezeten belüli felépítését, külön kitérve a 2023. év stratégiára és eszközökre, illetve elhelyezve abban az iránymutatásul szolgáló külső tanácsadói (PWC) felméréseket. Röviden összefoglaljuk a Z generáció jellegzetességeit, valamint a kérdőíves kutatásunk módszertanát. Lépésről-lépésre kielemezzük, majd értékeljük a két kérdéskörre épülő kérdőíves felmérésünk üzeneteit, végül ajánlásokat fogalmazunk meg a Robert Bosch Kft Employer Branding tevékenységének tökéletesítésére vonatkozóan. A szakdolgozat egyes témaköröket a hitelesség növelése érdekében saját személyes, gyakorlati tapasztalataimmal egészítem ki.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of International Management and Business
Department
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Bosch, employer branding, erősségek, gyengeségek, munkáltatói márkaépítés, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2024. Feb. 22. 10:32 |
Last Modified: | 2024. Feb. 22. 10:32 |
Actions (login required)
View Item |