Az Employer Branding folyamat pozicionálásának és alkalmazásának bemutatása a Robert Bosch Kft. Z generációs munkavállalói esetében

Wittek Anna (2023) Az Employer Branding folyamat pozicionálásának és alkalmazásának bemutatása a Robert Bosch Kft. Z generációs munkavállalói esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 01..

Download (1MB)
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas alairt.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas alairt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (94kB)
[thumbnail of Kérdőíves kutatás eredményei.pdf] PDF
Kérdőíves kutatás eredményei.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. December 01..

Download (396kB)
[thumbnail of Bírálati lap_ Wittek Anna HEWPZP.pdf] PDF
Bírálati lap_ Wittek Anna HEWPZP.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-kulso-biralo.pdf] PDF
biralati-szempontok-kulso-biralo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (360kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktAz Employer Branding a munkaadói márkaépítés egy olyan stratégiája, amely célja, hogy vonzóvá tegye az adott vállalatot a jövőbeli potenciális munkavállalók és a jelenlegi alkalmazottak számára. Ez a folyamat a munkáltatói praxisok fejlesztésére és kommunikációjára, a szervezeti kultúra és értékek kiemelésére, valamint az alkalmazotti élmény javítására összpontosít azzal a céllal, hogy felkeltse a munkavállalók érdeklődését és fokozza elkötelezettségüket a közös vállalati célok elérésében. Az Employer Branding gyakran szerepel a vállalatok toborzási és munkaerő megtartási stratégiájának fontos elemei között, mivel a munkaerőpiacon jelentős verseny folyik a tehetséges és képzett munkavállalók megszerzéséért. A kutatás során a fókuszt a Z generációt képviselő Bosch munkavállalóira, lényegében a gyakornokokra kívánjuk helyezni, illetve azt fogjuk vizsgálni, hogy a Robert Bosch Kft milyen mértékben tudja pozitívan befolyásolni a Z generációt, továbbá az említett munkavállalói korosztály milyen mértékben vált elkötelezetté a munkáltató irányában. A szakdolgozatban bemutatjuk a Bosch cégcsoportot és ezen belül a Robert Bosch Kft fejlődésének hátterét. Makro- és mikrokörnyezeti elemzés útján vázoljuk a vállalkozás működési környezetét. Hangsúlyosan mutatjuk be a magyarországi Bosch Employer Branding tevékenységét, annak szervezeten belüli felépítését, külön kitérve a 2023. év stratégiára és eszközökre, illetve elhelyezve abban az iránymutatásul szolgáló külső tanácsadói (PWC) felméréseket. Röviden összefoglaljuk a Z generáció jellegzetességeit, valamint a kérdőíves kutatásunk módszertanát. Lépésről-lépésre kielemezzük, majd értékeljük a két kérdéskörre épülő kérdőíves felmérésünk üzeneteit, végül ajánlásokat fogalmazunk meg a Robert Bosch Kft Employer Branding tevékenységének tökéletesítésére vonatkozóan. A szakdolgozat egyes témaköröket a hitelesség növelése érdekében saját személyes, gyakorlati tapasztalataimmal egészítem ki.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Bosch, employer branding, erősségek, gyengeségek, munkáltatói márkaépítés, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet