Digitális marketing eszközök és a fogyasztókra gyakorolt hatása

Buzsáki Richárd (2023) Digitális marketing eszközök és a fogyasztókra gyakorolt hatása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Digitális Marketing Eszközök és a Fogyasztókra Gyakorolt Hatása_Buzsáki Richárd.pdf] PDF
Digitális Marketing Eszközök és a Fogyasztókra Gyakorolt Hatása_Buzsáki Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Buzsáki Richárd.pdf] PDF
Buzsáki Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of Külső bírálat - Buzsáki Richárd.pdf] PDF
Külső bírálat - Buzsáki Richárd.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)

Absztrakt (kivonat)

A szekunder kutatásom során ismertettem alapfogalmakat, mint a digitális marketing, a marketing folyamat, az elektronikus kereskedelem és az adat. Bevezettem az olvasót a témakörbe, ezek után megismertettem és részletesen elemeztem az egyes eszközöket. Érintve a vizuális hirdetéseket, az e-mail marketinget, mobilmarketinget, PPC marketinget, valamint az affiliate marketinget, a keresőmotor optimalizálást és a közösségi médiához köthető marketing tevékenységet, az influenszer és tartalom marketinget.A primer kutatásom során meghatároztam hipotéziseket, valamint kérdéskörökre bontva mennyiségi adatokat gyűjtöttem egy kérdőíves megkérdezésen keresztül. A keresés témakörében az eredmények megmutatták, hogy a fogyasztók a Google keresőmotort preferálják és itt törekedni kell, hogy az első oldalon megjelenjünk, annak érdekében, hogy a lehető legtöbb érdeklődőt érjük el. Emellett a PPC marketing eszközét használva, megjelenve a kiemelt hirdetések között is, lehet elérni a legnagyobb hatást. A weboldalakon és mobil applikációkban megjelenő vizuális hirdetések esetében egyértelműen megmutatkozott, hogy zavarja a fogyasztók jelentős részét és tartózkodnak az ilyen hirdetésektől, míg az e-mail marketing esetében a fogyasztók egy jelentős része vette már igénybe az e-mailes hírlevelek szolgáltatását, de az ilyen jellegű üzeneteket már jóval kisebb hányaduk olvassa el. A közösségi média témakörében kiderült, hogy a fogyasztók egy jelentős része követ márkákat és influenszerekt, valamint rendszeresen fogyasztanak internetes tartalmakat, de a leghatékonyabban vásárlásra nem az influenszerek személye, hanem a tartalom bírja őket. A kérdőív alkalmas volt mindegyik hipotézisem igazolására vagy cáfolására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: affiliate marketing, digitális marketing, e-mail marketing, PPC marketing, SEO, social media marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet