A Bora Ital-nagykereskedelmi Kft. értékesítési stratégiájának vizsgálata

Nagy Rózsa (2023) A Bora Ital-nagykereskedelmi Kft. értékesítési stratégiájának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat_NagyRozsa_EM852T.pdf] PDF
Diplomadolgozat_NagyRozsa_EM852T.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of 2023. Szakdolgozat Nagy Rózsa.pdf] PDF
2023. Szakdolgozat Nagy Rózsa.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (144kB)
[thumbnail of szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (413kB)
[thumbnail of Szakdolgozat kérdések.pdf] PDF
Szakdolgozat kérdések.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (416kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban vizsgáltam a vállalati értékesítési stratégia megvalósulását. Bemutattam az értékesítési csatornákat, kiemelten dolgozatom fő témáját adó kis- és nagykereskedelmi tevékenységekre. Bemutattam az online és offline marketing tevékenységeket, mivel az általam vizsgált vállalkozás tevékenységén keresztül annak marketingeszközeit is bemutatni terveztem. Összevetettem a marketingcsatornák típusait a generációk által figyelemmel kísért marketing eszközökkel. Ezt abból a célból valósítottam meg, hogy bemutathassam a Bora Kft. marketingstratégiáját, amely megjelenik az offline és az online marketing eszközök alkalmazásával. Bemutattam a hazai ital kis- és nagykereskedelem jellemzőit és a nagykereskedők által nyújtott kedvezményrendszert, mely alapját képezi a Bora Kft. elszámolási gyakorlatának is. Ez követően kitértem a Bora Kft. bemutatására és elemeztem kereskedelmi és marketinggyakorlatát. A vállalkozás versenytársai közül kiemeltem a hat legjelentősebb versenytársat és bemutattam működésüket. Az offline értékesítési stratégiát vizsgálva elemeztem a vállalkozás területi képviselői hálózatát, amelynek nagy szerepe van a vállalat értékesítési stratégiájában. Vizsgáltam a területi képviselői hálózatot SWOT elemzéssel. Az offline értékesítési stratégiát követően bővebben kitértem az online vállalati értékesítési stratégiára és ezt is vizsgáltam SWOT elemzés útján. Dolgozatom további részében összehasonlító elemzést végeztem az online értékesítési stratégia és a területi képviselő hálózat összehasonlításával. Majd bemutattam kutatásom során elkészült mélyinterjúkat, amely során átfogó képet kaptam a vállalat működéséről. Az online értékesítési stratégia bevezetése számos előnyt kínál a Bora Kft számára, amelyek mind az ügyfelek, mind pedig a vállalat számára értékesek lehetnek. Az online platform lehetőséget nyújt a kényelmes és rugalmas vásárlásra, amely bármikor és bárhol elérhetővé teszi a termékeket. Ezáltal a vásárlóknak lehetőségük van könnyedén böngészni és rendelést leadni, ami nemcsak az ügyfélfelépítés növelését segítheti elő, hanem az adminisztratív terhek csökkentésében is szerepet játszhat. A gyors és egyszerű rendelési folyamat további előnyöket kínál mind az ügyfelek, mind a vállalat számára. Az adminisztratív terheket minimalizálva az online rendszer segíthet az erőforrások hatékonyabb felhasználásában. A szélesebb termékválaszték és az aktuális információk könnyen elérhetővé tétele a viszonteladók számára pedig segíthet a döntéshozatalban, növelve ezzel az elégedettséget és a visszatérő vásárlások arányát. Az automatizált rendelési folyamatok és a különböző online fizetési módok további hatékonyságot eredményezhetnek. Az automatizált folyamatok csökkentik a hibák kockázatát, javítva ezzel a rendelési és fizetési tranzakciók zökkenőmentességét mind az ügyfél, mind pedig a Bora Kft számára. Az online jelenlét révén a Bora Kft kiterjesztheti piachozzáférését, versenyelőnyt szerezve a dinamikus piacon. Az adatgyűjtés és elemzés segítheti a vállalatot abban, hogy jobban megértse ügyfelei igényeit, és ezáltal személyre szabottabb ajánlatokkal szolgálhasson. Az online értékesítési felület válságkezelési szempontból is stratégiai előnyt jelent. A váratlan kihívásokhoz, például pandémiákhoz való alkalmazkodás lehetőséget biztosít a vállalat számára. Az online rendszer rugalmassága és hozzáférhetősége révén a Bora Kft képes lehet gyorsan reagálni a piaci változásokra. A vevők ellenálló attitűdjének kezelése és az informatikai weboldal motor megfelelő kiválasztása kulcsfontosságú a siker szempontjából. Összességében az online értékesítési stratégia hozzájárulhat a beszerzési folyamat egyszerűsítéséhez, a hatékonyság növeléséhez, és segíthet a Bora Kft-nek kialakítani versenyképességét a dinamikus piacon. Úgy vélem, hogy a vállalkozás marketing tevékenységét bővíteni szükséges és meghatározni a változás főbb mérföldköveit, amelyek hatással lehetnek a vállalkozás további működésére. A vállalkozás dinamikusan fejlődik azonban az online shop működésével nyitottá vált a fiatalabb generációk megszólítására is. Számos marketingeszköz bevethető még a vállalati bevételek növelése érdekében. Véleményem szerint a marketingstratégiát bővíteni szükséges, hogy a fiatalabb generációkat elérő nagyobb közösségi média jelenléttel is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Szász Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Bora Kft, értékesítési csatorna, értékesítési rendszer, fmcg, Ital-nagykereskedelem
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet