Szójátékok szerepe és hatása a marketingkommunikációban az Aldi és a Media Markt online reklámjainak vizsgálata

Boros Bernadett (2023) Szójátékok szerepe és hatása a marketingkommunikációban az Aldi és a Media Markt online reklámjainak vizsgálata. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Boros Bernadett PVÁ pdf.pdf] PDF
Boros Bernadett PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (486kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fő témája a humor, különösen a szójátékok szerepének és hatásának vizsgálata a marketingkommunikációban. A kutatás célja az, hogy az elméleti és gyakorlati összefüggéseken keresztül feltárja, hogyan alakítják ezek az elemek a márkák és cégek kommunikációját. A reklámpszichológia alapjaitól kezdve a humor szerepén át haladva bemutatja a humor és különösen a szójátékok fontosságát a fogyasztókkal való kapcsolatépítés és a figyelemfelkeltés szempontjából. Az Aldi és a Media Markt online reklámjainak elemzése mellett végzett feltáró kutatás a humor és szójátékok relevanciájának alátámasztására összpontosít. A hipotézis szerint a humor, különösen a szójátékok, pozitív hatással vannak a márkák népszerűségére és befolyásolják a fogyasztókkal való kapcsolatot, amit a két cég online reklámjainak elemzése mutat be. Az eredmények megerősítették, hogy ezek az eszközök megfelelő alkalmazás esetén erősítik a márkák kapcsolatát a közönséggel, mindemellett elősegíthetik a fogyasztói elköteleződést.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: humor, marketingkommunikáció, reklámpszichológia, szójátékok, vírusmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:32
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:32

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet