A fogyasztók felé irányuló digitális marketing fejlődése az utóbbi 5 évben a gyógyszeriparban

Bátorfi Boglárka (2023) A fogyasztók felé irányuló digitális marketing fejlődése az utóbbi 5 évben a gyógyszeriparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bátorfi_Boglárka_V9EYCA_A FOGYASZTÓK FELÉ IRÁNYULÓ DIGITÁLIS MARKETING FEJLŐDÉSE AZ UTÓBBI 5 ÉVBEN A GYÓGYSZERIPARBAN_.pdf] PDF
Bátorfi_Boglárka_V9EYCA_A FOGYASZTÓK FELÉ IRÁNYULÓ DIGITÁLIS MARKETING FEJLŐDÉSE AZ UTÓBBI 5 ÉVBEN A GYÓGYSZERIPARBAN_.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 30..

Download (5MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_bizalmas.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (70kB)
[thumbnail of 2023. Szakdolgozat Bátorfi Boglárka.pdf] PDF
2023. Szakdolgozat Bátorfi Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)
[thumbnail of Bátorfi Boglárka szakdolgozat.pdf] PDF
Bátorfi Boglárka szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (70kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom a gyógyszeripari digitális marketingfejlődését mutatja be egészen 2018-tól kezdve, egy gyógyszeripari cég mintáján. Bemutatásra kerül a magyar gyógyszeripar története. Makrokörnyezeti elemzést végzek a gyógyszeripart illetően, hogy kiderüljön, hogy mi az ami befolyásolhatja az ipart. Bemutatásra kerül a reklámozható vény nélkül kapható piac, a főbb piaci résztvevőkkel, elemzem a médiaköltésüket, majd kitérek a digitális marketing eszközökre. Illetve végig viszem a fejlődést egy gyógyszeripari cégen keresztül. 4 hipotézist állítottam fel: A gyógyszeriparban a hagyományos marketingreklámok hatékonyabban működnek, mint az online reklámok. Az Interneten, az online gyógyszeripari reklám megjelenések kevésbé bizonyulnak megbízhatóknak. Azon gyógyszeripari termékek, amelyeket nem hirdetnek TV-ben, kevésbé ismertek a fogyasztók számára, mint azok, amiket hirdetnek TV-ben. Az emberek jelentős része egy gyógyszeripari TV reklám hatására online is felkeresi a látott termék weboldalát. Azt szerettem volna kideríteni primer kutatásommal, hogy a digitális marketing a gyógyszeriparban mennyire vette át a hagyományos marketingeszközök szerepét, kíváncsi voltam, hogy melyik fajta eszköz az, amelyik hatékonyabb a fogyasztóknál a gyógyszeriparban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Laczkó-Jónás Ivett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális média, gyógyszeripar, gyógyszermarketing, gyógyszerpiac, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:31
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet