A fogyasztók felé irányuló digitális marketing fejlődése az utóbbi 5 évben a gyógyszeriparban

Bátorfi Boglárka (2023) A fogyasztók felé irányuló digitális marketing fejlődése az utóbbi 5 évben a gyógyszeriparban. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Bátorfi_Boglárka_V9EYCA_A FOGYASZTÓK FELÉ IRÁNYULÓ DIGITÁLIS MARKETING FEJLŐDÉSE AZ UTÓBBI 5 ÉVBEN A GYÓGYSZERIPARBAN_.pdf] PDF
Bátorfi_Boglárka_V9EYCA_A FOGYASZTÓK FELÉ IRÁNYULÓ DIGITÁLIS MARKETING FEJLŐDÉSE AZ UTÓBBI 5 ÉVBEN A GYÓGYSZERIPARBAN_.pdf
Hozzáférés joga: Repository staff only until 2028. November 30..

Download (5MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_bizalmas.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról_bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (70kB)
[thumbnail of 2023. Szakdolgozat Bátorfi Boglárka.pdf] PDF
2023. Szakdolgozat Bátorfi Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (145kB)
[thumbnail of Bátorfi Boglárka szakdolgozat.pdf] PDF
Bátorfi Boglárka szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (70kB)

Abstract

Dolgozatom a gyógyszeripari digitális marketingfejlődését mutatja be egészen 2018-tól kezdve, egy gyógyszeripari cég mintáján. Bemutatásra kerül a magyar gyógyszeripar története. Makrokörnyezeti elemzést végzek a gyógyszeripart illetően, hogy kiderüljön, hogy mi az ami befolyásolhatja az ipart. Bemutatásra kerül a reklámozható vény nélkül kapható piac, a főbb piaci résztvevőkkel, elemzem a médiaköltésüket, majd kitérek a digitális marketing eszközökre. Illetve végig viszem a fejlődést egy gyógyszeripari cégen keresztül. 4 hipotézist állítottam fel: A gyógyszeriparban a hagyományos marketingreklámok hatékonyabban működnek, mint az online reklámok. Az Interneten, az online gyógyszeripari reklám megjelenések kevésbé bizonyulnak megbízhatóknak. Azon gyógyszeripari termékek, amelyeket nem hirdetnek TV-ben, kevésbé ismertek a fogyasztók számára, mint azok, amiket hirdetnek TV-ben. Az emberek jelentős része egy gyógyszeripari TV reklám hatására online is felkeresi a látott termék weboldalát. Azt szerettem volna kideríteni primer kutatásommal, hogy a digitális marketing a gyógyszeriparban mennyire vette át a hagyományos marketingeszközök szerepét, kíváncsi voltam, hogy melyik fajta eszköz az, amelyik hatékonyabb a fogyasztóknál a gyógyszeriparban.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: digitális média, gyógyszeripar, gyógyszermarketing, gyógyszerpiac, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Feb. 22. 10:31
Last Modified: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

View Item View Item