Influencer marketing a szállodaiparban

Véber Bianka (2023) Influencer marketing a szállodaiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat BA.pdf] PDF
Szakdolgozat BA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of MELLÉKLET.pdf] PDF
MELLÉKLET.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (125kB)
[thumbnail of Véber Bianka külső bírálat_RapalaDóra.pdf] PDF
Véber Bianka külső bírálat_RapalaDóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)
[thumbnail of Véber Bianka belső bírálat_SzB..pdf] PDF
Véber Bianka belső bírálat_SzB..pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (284kB)

Absztrakt (kivonat)

Az alábbi tanulmány napjaink véleményvezéreivel foglalkozik, az ő szerepükkel a marketing folyamatokban, leginkább a szállodaiparra kivetítve, valamit, hogy milyen mértékben járulnak hozzá, amennyiben hozzájárulnak, és mennyivel nő az egyes szállodákban történő foglalás a hatásukra. Nem is lehetne aktuálisabb a téma, hiszen manapság szinte mindennek köze van az internethez, és mint reklámozási felület sem utolsó. Célom, hogy ezen dolgozat a későbbiekben segítségül szolgáljon azon cégeknek, vagy magánembereknek, akik fontolgatják, hogy influencerek által szeretnének hirdetni. Emellett kitérek az online marketing egyéb fontos csatornáinak bemutatására is.Vajon megéri influencereket alkalmazni a szállodaiparban? Többek között ezt a kérdéskört is vizsgátam dolgozatomban. A kutatás megírása előtt megfogalmaztam négy hipotézist, amelyeket megvizsgáltam, majd a végén kielemeztem, hogy melyik igazolódott be, és melyik nem. A kutatásban megvizsgáltam, hogy az influencerek segítségével nőtt-e a szállodai foglalások száma, mely korosztályra tudnak a leginkább hatással lenni, milyen felületeken és hogy mekkora szerepük van valójában ezen véleményvezéreknek a marketingben. Szakdolgozatom során önálló adatgyűjtést alkalmaztma, majd értékeltem azt. Fontosnak tartottam, hogy egy kvalitatív kutatás során jobban megértsem a lényegi részt, ezért két mélyinterjút készítettem olyan szakemberekkel, akik marketinges területen dolgoznak és foglalkoznak influencer marketinggel, ezáltal releváns információval tudnak szolgálni. Továbbá sikeresen záruló ilyen típusú kampányuk is volt. Ezen kívül kvantitatív kutatást is készítettem, kérdőíves megkérdezés formájában. Itt azt vizsgáltam, hogy az általam megkérdezettek milyen szempontok alapján választanak szállást, mennyire befolyásolják őket a különböző reklám, marketing hatások, mennyire tartják hitelesnek az influencereket és hogy az elmúlt évek egyik legdrasztikusabb járványa a koronavírus miként befolyásolta az utazási szokásokat.Ezen tanulmány célja a közösségi média marketing, azon belül is az influencer marketing feltárása volt különös tekintettel a szállodai szektorra. Az influencer marketing egy viszonylag új kifejezés a marketingben. Manapság szinte mindenki használja az internetet így érthető, hogy a marketingszakemberek kihasználják ezt, és sorra indítják el influencer marketing kampányaikat. A kutatást alapul véve a közösségi média használata növekszik, ebből kiindulva a vállalkozások növelik az erre szánt költségvetést, miközben kevesebbet költenek a hagyományos marketing csatornákra. Dolgozatom elején úgy véltem, hogy manapság a véleményvezéreknek jelentős szerepük van a marketing folyamatokban és a végére beigazolódott ezen felvetésem. Ezzel a tanulmánnyal remélhetőleg segítséget nyújtok olyan cégeknek, akik bizonytalanok ezen hirdetési típussal kapcsolatban, vagy szeretnék jobban megismerni. Továbbá hasznos lehet olyan véleményvezéreknek, akik szeretnének együttműködni egy szállodával, de nem biztosak benne, hogy megfelelnek-e az elvárásoknak, illetve a tanulmányt alapul véve belátást nyerhetnek abba, hogy mik szerepelnek egy ilyen együttműködés során a szerződésben, milyen ellenszolgáltatásokat várnak el az influencerektől ugyanakkor, hogy megfelel-e az általuk elért célcsoport azzal, amit a szállodák el szeretnének érni. A hipotéziseim nagyrésze beigazolódott, amint azt már kifejtettem a következtetéseknél. És a fő kérdés, hogy vajon megéri-e influencereket alkalmazni a szállodaiparban? Kutatásom során megbizonyosodtam róla, hogy igen azonban szükséges egy részletesen kidolgozott kampányterv, valamint elsősorban a megfelelő véleményvezér(ek) kiválasztása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Rapala Dóra
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Szőke Brigitta
Belső
óraadó tanár; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hotel, influencer, influencer marketing, online marketing, online reklám, reklámkampányok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:31
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet