Kéninger Anna (2023) Greenwashing a marketingben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
KeningerAnna_szakdolgozat_231130.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (837kB) |
|
PDF
Kéninger Anna vegso.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
|
PDF
Kéninger Anna_Külső bírálat_240108.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (187kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fenntarthatósági kérdések igen nagy figyelmet kaptak az utóbbi évtizedekben, ennek következtében a vállalatok is elkezdtek nagyobb figyelmet fordítani a társadalmi felelősségvállalásra. A fogyasztók egyre jobban odafigyelnek vásárlói döntésük meghozatala során arra, hogy a vállalat, akitől vásárolnak mennyire fenntartható és etikus elveket követ. Ennek következtében több nagyobb vállalat is került olyan botrányok középpontjába, ahol kiderült, hogy a közzétett fenntarthatósági adatok nem a teljes valóságot tükrözték, termékeik nem is olyan környezetbarát és fenntartható módon készültek, mint amennyire azt a csomagolás vagy a reklám állítja. A szakdolgozatom célja bemutatni, hogy az ESG hogyan függ össze a fenntarthatósággal, egy vállalat mitől lehet ESG kompatibilis. Vizsgálatom tárgyát képezi továbbá, hogy a greenwashing jelensége, a zöld reklámok és egy esetleges „zöldre festési” botrány milyen hatással van a fogyasztóra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, ESG, fenntartható fogyasztás, greenwashing, környezettudatos gazdálkodás, zöld marketing, zöldre mosás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:31 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |