A Robert Bosch Elektronikai Kft lehetőségei az autóipar változásainak függvényében

Csorba Csenge Vivien (2023) A Robert Bosch Elektronikai Kft lehetőségei az autóipar változásainak függvényében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A Robert Bosch Elektronikai Kft lehetősége az autóipar változásainak függvényében_CsorbaCsengeVivien.pdf] PDF
A Robert Bosch Elektronikai Kft lehetősége az autóipar változásainak függvényében_CsorbaCsengeVivien.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (891kB)
[thumbnail of Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-12-14-160348.pdf] PDF
Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-12-14-160348.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (431kB)
[thumbnail of SZD.Csorba.Csenge.pdf] PDF
SZD.Csorba.Csenge.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (418kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban bemutatom a nagyvállalatok marketingmenedzsmentjének egyedi vonásait, amivel marketing tevékenységüket ki kell egészíteni a vállalatoknak. Egészen pontosan a nemzetközi szintéren való tevékenykedés alkalmával felmerülő specializációk és a business marketing sajátosságait elemeztem, illetve vizsgáltam. Felmérve az autóipar hátterében álló körülményeket és a változások tendenciáját, jövőképét felvezettem a Robert Bosch Elektronikai Kft jövőjét és lehetőségeit az autóipar változásai tekintetében. Elsőnek a vállalat jelenlegi helyzetét mutattam be röviden majd egy olyan programot, amely kizárólag a mobilitási üzletágra fókuszál. Ugyanis e program keretein belül egy belső struktúra váltást hajt végbe a vállalat a következő év elejétől kezdve annak érdekében, hogy megfelelően tudjon reagálni az autóipar igényeire, illetve növelje hatékonyságát, szerepét az elektromos járművek alkatrészeinek gyártásában. Ezt a változást és a mögötte álló tényezőket, illetve a jövőbeni lehetőségeket egy SWOT elemzés keretein belül vizsgáltam meg. Tényeit később súlyozással értékeltem ki. Továbbra is a Bosch vállalat lehetőségeit érintve a már jelenleg forgalmazott elektromos termékeket vizsgáltam meg, viszont kizárólag azokat, amelyeket Hatvanban gyártanak. Ezen termékek variációjának száma még egészen kevés, ugyanis a specifikus intenzív gyártás idén indult be. A termékeket a BCG mátrix szerint osztottam fel, így megkülönböztetve a már jól teljesítő, a potenciális, illetve a hanyatló, gyenge termékeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, BCG mátrix, business marketing, hatékonyság, innováció, mobilitás, nemzetközi marketing, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:31
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet