A Z generáció média- és reklámfogyasztási szokásainak, preferenciáinak és vásárlási döntéshozatalának vizsgálata

Herczeg Péter (2023) A Z generáció média- és reklámfogyasztási szokásainak, preferenciáinak és vásárlási döntéshozatalának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of HerczegPéter_LFNKUD.pdf] PDF
HerczegPéter_LFNKUD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of hallgatói_nyilatkozat_Herczeg_Péter_LFNKUD.pdf] PDF
hallgatói_nyilatkozat_Herczeg_Péter_LFNKUD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (247kB)
[thumbnail of Bírálati lap_Herczeg Péter LFNKUD.pdf] PDF
Bírálati lap_Herczeg Péter LFNKUD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)
[thumbnail of Herczeg.Peter_kulso.biralat.pdf] PDF
Herczeg.Peter_kulso.biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Z generáció média- és reklámfogyasztási szokásait vizsgáltam, valamint a reklámokhoz kötődő attitűdjeiket, preferenciáikat kívántam feltárni. Munkámat a szekunder kutatással kezdtem, ahol a témához kötődő releváns szakirodalmakat dolgoztam fel, hazai és külföldi forrásokból. Ezt követte primer kutatásom, mely két fő részből, kvalitatív és kvantitatív kutatásból állt. Kvalitatív kutatásomban a Z generáció tagjaival készítettem interjúkat. Kvantitatív kutatásomban a már vizsgált kérdésekre kérdőívezéssel kerestem a válaszokat validáció céljából. Kérdőívemet 180-an töltötték ki. Az adatokon egyváltozós és kereszttábla elemzéseket végeztem, a kérdésekre adott válaszok közötti kapcsolatok feltárásának céljából. Itt több, statisztikailag igazol, szignifikáns kapcsolatot fedeztem fel. A munkám elején megfogalmazott kutatási kérdésekre kivétel nélkül választ kaptam. Kutatásom végén a reklámpiaci szereplők számára érdekes következtetéseket vontam le, azonban vannak még nyitott kérdések. Éppen ezért jövőbeni tervem, hogy folytatom kutatásomat, amely leginkább a primer kutatási rész újra dolgozásában és nagyobb mintán való elvégzésében fog megmutatkozni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, internetes reklám(ok), marketing, reklámeszközök, reklámpszichológia, vásárlói magatartás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:31
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet