Múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének elemzése a szolgáltatások piacán

Fleischmann Anna (2023) Múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének elemzése a szolgáltatások piacán. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of Fleischmann_Anna_NV6163_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fleischmann_Anna_NV6163_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Fleischmann Anna.pdf] PDF
Fleischmann Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (216kB)
[thumbnail of Fleischmann Anna_GodaGabriella.pdf] PDF
Fleischmann Anna_GodaGabriella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (127kB)

Abstract

Témaválasztásom azért esett a múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének elemzésére, mert sokat járok múzeumokba és amióta marketingkommunikációt tanulok, akarva-akaratlanul is minden egyes alkalommal “szakmai” szemmel is vizsgálom azt, amit látok. A múzeumok marketingkommunikációs tevékenysége aktuális téma, mert a digitális megoldások elterjedésével olyan új irányok jelennek meg a marketingkommunikáció terén - még a múzeumok “hagyományos” világában is -, melyeket mindenképpen érdemesnek tartok mélyrehatóbban megvizsgálni. Szakdolgozatom célja a múzeumok marketingkommunikációs tevékenységének feltérképezése. Szeretném megvizsgálni, hogy hogyan alkalmazzák a múzeumok a különböző marketingkommunikációs eszközöket, milyen módon kommunikálnak a látogatókkal, és hogyan érik el céljaikat a kulturális piac dinamikus és folyamatosan változó környezetében. Kutatásom során különböző módszereket alkalmazok, mint például a szekunder és a primer kutatás (ez utóbbi kvalitatív - mélyinterjú és kvantitatív - kérdőív), hogy minél teljesebb képet kapjak erről a piacról és a múzeumok által jelenleg alkalmazott marketingkommunikációs gyakorlatról. A hipotézisek bizonyítása és a kutatási kérdések megválaszolása lesz a célom. A dolgozatom végén pedig a kutatásom eredményei alapján javaslatokat és következtetéseket fogalmazok meg, majd összegzéssel zárom a dolgozatom.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Kereskedelem és marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: kulturális intézmény, kultúra, marketing, marketingkommunikáció, múzeumok, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Feb. 22. 10:31
Last Modified: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

View Item View Item