Ménesi Viktória (2023) Fenntarthatóság, mint marketing eszköz, és a fogyasztói attitűdök vizsgálata a CSR és a greenwashing kapcsán. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Ménesi Viktória szakdolgozat (CDDXVW).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Ménesi Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
|
PDF
Külső bírálat - Ménesi Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (239kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom elkészítésével az volt a célom, hogy minél jobban feltérképezzem azt, hogy hogyan hatnak a fenntarthatósággal kapcsolatos kommunikációs eszközök, termékek és szolgáltatások a fogyasztókra.A szakirodalmi kutatásom során elemeztem a fenntarthatóság fontosságát a társadalomban és a marketingben egyaránt. Középpontba helyeztem a greenwashing kérdését is, ahol említést tettem a zöldmosás típusairól, motivációiról és morális és etikai kérdéseiről a témának. Ezek után a Volkswagen példáján keresztül bemutattam a zöldmosást a gyakorlatban. Következő fő téma, amit a dolgozat érintett, az a fogyasztói attitűd és magatartás a fenntartható termékekkel szemben. Ebben a részben szót ejtettem a fogyasztói trendekről, szokásokról is. Kutatásom során kitértem a társadalmi felelősségvállalásra is. Megvizsgáltam a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás kapcsolatát és a CSR szerepét a vállalati stratégiában és a versenyképességben. A primer kutatásom eszközének egy kvantitatív kutatási formát választottam. A Google Forms alkalmazásával készítettem kérdőívet, amelyet 153 ember töltött ki. Négy szakaszban kérdeztem a kitöltőket, a szekunder kutatásom eredményei alapján. Kitértem a fogyasztók szokásaira a fenntartható termékek és szolgáltatások vásárlásával kapcsolatban. Megkérdeztem véleményüket a greenwashingról és a vállalati társadalmi felelősségvállalásról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, fenntartható fejlődés, fenntarthatóság, greenwashing, marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:31 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:31 |
Actions (login required)
Tétel nézet |