Külföldi és magyar futballklubok jelenléte a közösségi médiában – Az FC Ajka és a Wrexham AFC esetének összehasonlítása

Jagodics Bence (2023) Külföldi és magyar futballklubok jelenléte a közösségi médiában – Az FC Ajka és a Wrexham AFC esetének összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Külföldi és magyar futballklubok jelenléte a közösségi médiában – Az FC Ajka és a Wrexham AFC esetének összehasonlítása.pdf] PDF
Külföldi és magyar futballklubok jelenléte a közösségi médiában – Az FC Ajka és a Wrexham AFC esetének összehasonlítása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bírálat Jagodics Bence 2023.pdf] PDF
Bírálat Jagodics Bence 2023.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (302kB)
[thumbnail of Jagodics Bence PVÁ pdf.pdf] PDF
Jagodics Bence PVÁ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (490kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitalizáció a mai világban már kulcsfontosságú a vállalatok számára, nincs ezzel másképp a futball világa sem. Hiába a pályán történik az érdemi rész, nagyon fontos a klubok életében, hogy megfelelő stratégiával rendelkezzenek annak érdekében, hogy széles körben tudják reklámozni a labdarúgó csapatukat. Erre a legkézenfekvőbb módszer a közösségi média platformjain való jelenlét.Dolgozatomban bemutattam azokat a marketing szekciókat, melyek a véleményem szerint relevánsak a témával kapcsolatban, majd ezt követően egy esettanulmányt mutattam be, amit a brit futballrendszer negyedik ligájában szereplő Wrexham AFC-ről készítettem. Itt részletesen elemeztem a közösségi oldalaikat és az ott található tartalmakat olyan szempontból, hogy mi az, amit egy magyar klub átvehet egy külföldön remekül működő digitális tartalomgyártótól. Ez az irányvonal vezérelte a dolgozatomat.Ezt követően az FC Ajka csapatát ugyanezen elemzési rendszer mentén vizsgáltam, és a kapott eredményeket összevetettem az esettanulmányban már feldolgozott adatokkal. Ennek végeredménye végül az lett, hogy a magyar klub - a külföldi klub sikereit látván - elindította a saját TikTok oldalát.Kutatásom során készítettem mélyinterjút, ahol a klub elnőkével és két marketingmenedzserével beszélgettem a klub jelenlegi és távlati céljairól.Végül szakdolgozatomat egy primer kutatással zártam, amiben kizárólag az FC Ajka szurkolóit kérdeztem meg. A kérdőívem előtt lefektetett hipotéziseim egytől-egyig beigazolódtak. A szurkolók többsége a Facebookról informálódik a mérkőzésekkel kapcsolatban. A látogatottságot növeli, ha több és minőségi tartalom kerül megosztásra a közösségi oldalakon. Ehhez kapcsolódik, hogy a Polar rendszer (futásmennyiség mérő) adatait szívesen látnák vissza a különböző platformokon a rajongók. Végül az újonnan indult TikTok oldalnak köszönhetően a jövőben több szurkoló látogat majd ki a mérkőzésekre.Az FC Ajka korábban is jó marketing tevékenységet folytatott a közösségi oldalaikon, azonban ahhoz, hogy szintet tudjanak lépni, elengedhetetlen, hogy olyan csapatok tartalmai inspirálják, amik élen járnak ezek gyártásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: FC Ajka, futball, közösségi média, sportmarketing, Tiktok, Wrexham AFC
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:31

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet