Marketing hatékonyságának vizsgálata a social médiában

Turós Alexandra Linda (2023) Marketing hatékonyságának vizsgálata a social médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Turós Alexandra Linda.pdf] PDF
Bírálat_belső_Turós Alexandra Linda.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)
[thumbnail of Turós Alexandra Linda_bírálat.pdf] PDF
Turós Alexandra Linda_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (216kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban a szakmai interjú és az online kutatás segítségével igyekeztem alátámasztani a hipotéziseimet és kerestem választ a közösségi média platformok elérésére és az itt folyó marketing hatékonyságára. Mivel a kommunikáció az évek során egyre jobban halad a digitális irányba, így a marketingbe belép a kétirányúság, ezáltal olyan irányba halad a kommunikáció, ahol az emberek folyamatosan interakcióba kerülnek egymással. A cégek/ vállalkozók számára nagyon fontos, hogy kialakítsanak egy úgymond ,,közvetlen” kapcsolatot az emberekkel, ezzel is vásárlásra ösztönözve őket, valamint, hogy a főbb platformokon megfelelő információkkal tudjanak szolgálni és folyamatosan próbálják elérni az embereket, hirdetésekkel is és posztokkal is. A fogyasztó annál jobban kötődik egy adott márkához, minél inkább azt érezteti vele a vállalkozó, hogy igenis foglalkozik vele és számít a véleménye. Ez a fajta kommunikáció nagyon jó lehetőségeket kínál, melyeket fel kell fedezni és használni is kell a jövőbeni siker érdekében. Mint már fentebb említettem, választ kaptam arra, hogy a vállalkozások számára az Instagram, valamint a Facebook a legmegfelelőbb hirdető felület, ha pedig fiatalabb korosztályt szeretnének megcélozni, akkor érdemes jelen lenniük a TikTokon is. Emellett pedig, felhasználói és fogyasztói szempontból is azt sikerült bizonyítanom, hogy az emberek naponta több, mint 3 órát használják az internetet és legfőképpen a közösségi média oldalak böngészésével töltik az időt, ezáltal ez szintén egy visszajelzés arra, hogy igenis minden vállalkozás és cég számára nagyon fontos a social média jelenlét. Mivel az online világ napról-napra változik, tisztában kell lennünk a legújabb trendekkel, a platformok által kínált új hirdetési formákkal, azonosulni és mindegyik oldalból kihozni a legtöbbet a vállalkozás számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: interjú, közösségi média, kvantitatív, marketing, online felmérés, Social Média
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet