Vécsei Bence Tibor (2023) Az influenszer marketing szerepe a 21. században és alkalmazása a gyakorlatban. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Vécsei-Bence-Az-influencer-marketing-szerepe-a-21.-században_20231128-FINAL.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 29.. Download (2MB) |
|
PDF
2023-12-01-14-27-47.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (392kB) |
|
PDF
Vécsei Bence szakdolgozat - Lampért Szabolcs bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (153kB) |
|
PDF
Vécsei Bence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (292kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom három hipotézise, hogy az online marketing szerepe megnőtt, illetve a vállalatok influenszerek alkalmazásával növelhetik a márkaismertségüket, valamint bizonyos eszközöket alkalmazva eladásösztönző a hatásuk. Kutatásom során mind a három hipotézisem bebizonyosodott. Dolgozatomnak a hipotéziseim alátámasztása mellett két fő célja volt, az egyik, hogy az influenszer marketingről, mint az online marketing legújabb területéről átfogóbb képet adjak az olvasóknak, illetve a második fő cél, hogy az influenszerekről kialakított sztereotip gondolatokat megcáfoljam és bemutassam, hogy nem csak fekete és fehér ez a világ. Dolgozatomat alapvetően két nagy részre osztottam. Azelső részt alkotja az elméleti háttér, ami összesen három nagy fejezetből épült fel. Itt igyekeztem tisztázni a fő fogalmakat, illetve bemutatni az online marketing fő területeit, beleértve az influenszer marketinget és annak kialakulását, történetét, valamint használatát a gyakorlatban. Ezt követően egy primer kutatás következik, ami szintén két részre bontható, elsőként egy kvalitatív blokk, ahol összesen 6 db mélyinterjút készítettem és elemeztem ki a témával kapcsolatban.Meglátásom szerint sikerült mélyebb betekintést nyújtani az olvasók számára az influenszerek világába és rámutatni a mögöttes dolgokra, befolyásoló tényezőkre, illetve nem utolsó sorban, hogy a véleményvezérek is érző emberek. Végezetül úgy gondolom dolgozatom teljes mértékben elérte a célját és egy olyan átfogó képet sikerült alkotnom az influenszer marketingről, és az influenszerekről, ami a laikusokban is felébreszti a nyitottságot, akik eddig nem hittek ennek a marketing eszköznek a hatékonyságában. Pár éve még a szakma teljesen elzárkózott a marketing ezen területétől, viszont azt látom mára bebizonyosodott, hogy van létjogosultsága a piacon, amit mi sem bizonyít jobban, hogy jövőre az influenszer marketing bekerül a reklámtortába, mint különálló terület.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | internetmarketing, marketing, online marketing, online reklám, szolgáltatásmarketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:30 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:30 |
Actions (login required)
Tétel nézet |