Az influenszer marketing szerepe a 21. században és alkalmazása a gyakorlatban

Vécsei Bence Tibor (2023) Az influenszer marketing szerepe a 21. században és alkalmazása a gyakorlatban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Vécsei-Bence-Az-influencer-marketing-szerepe-a-21.-században_20231128-FINAL.pdf] PDF
Vécsei-Bence-Az-influencer-marketing-szerepe-a-21.-században_20231128-FINAL.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2028. November 29..

Download (2MB)
[thumbnail of 2023-12-01-14-27-47.pdf] PDF
2023-12-01-14-27-47.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (392kB)
[thumbnail of Vécsei Bence szakdolgozat - Lampért Szabolcs bírálat.pdf] PDF
Vécsei Bence szakdolgozat - Lampért Szabolcs bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (153kB)
[thumbnail of Vécsei Bence.pdf] PDF
Vécsei Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom három hipotézise, hogy az online marketing szerepe megnőtt, illetve a vállalatok influenszerek alkalmazásával növelhetik a márkaismertségüket, valamint bizonyos eszközöket alkalmazva eladásösztönző a hatásuk. Kutatásom során mind a három hipotézisem bebizonyosodott. Dolgozatomnak a hipotéziseim alátámasztása mellett két fő célja volt, az egyik, hogy az influenszer marketingről, mint az online marketing legújabb területéről átfogóbb képet adjak az olvasóknak, illetve a második fő cél, hogy az influenszerekről kialakított sztereotip gondolatokat megcáfoljam és bemutassam, hogy nem csak fekete és fehér ez a világ. Dolgozatomat alapvetően két nagy részre osztottam. Azelső részt alkotja az elméleti háttér, ami összesen három nagy fejezetből épült fel. Itt igyekeztem tisztázni a fő fogalmakat, illetve bemutatni az online marketing fő területeit, beleértve az influenszer marketinget és annak kialakulását, történetét, valamint használatát a gyakorlatban. Ezt követően egy primer kutatás következik, ami szintén két részre bontható, elsőként egy kvalitatív blokk, ahol összesen 6 db mélyinterjút készítettem és elemeztem ki a témával kapcsolatban.Meglátásom szerint sikerült mélyebb betekintést nyújtani az olvasók számára az influenszerek világába és rámutatni a mögöttes dolgokra, befolyásoló tényezőkre, illetve nem utolsó sorban, hogy a véleményvezérek is érző emberek. Végezetül úgy gondolom dolgozatom teljes mértékben elérte a célját és egy olyan átfogó képet sikerült alkotnom az influenszer marketingről, és az influenszerekről, ami a laikusokban is felébreszti a nyitottságot, akik eddig nem hittek ennek a marketing eszköznek a hatékonyságában. Pár éve még a szakma teljesen elzárkózott a marketing ezen területétől, viszont azt látom mára bebizonyosodott, hogy van létjogosultsága a piacon, amit mi sem bizonyít jobban, hogy jövőre az influenszer marketing bekerül a reklámtortába, mint különálló terület.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internetmarketing, marketing, online marketing, online reklám, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet