A Borsodi Sörgyár szponzorációs marketingtevékenységének hatása a márka megítélésre a magyar Z generáció körében

Takács Réka Kamilla (2023) A Borsodi Sörgyár szponzorációs marketingtevékenységének hatása a márka megítélésre a magyar Z generáció körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Takács Réka IRUAUF.pdf] PDF
Szakdolgozat Takács Réka IRUAUF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Takács Réka bírálata.pdf] PDF
Takács Réka bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of Takacs-Reka-kulso-konzulensi-biralat-Lorincz_Adam.pdf] PDF
Takacs-Reka-kulso-konzulensi-biralat-Lorincz_Adam.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (155kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a Borsodi Sörgyár szponzorációs tevékenységének példáján taglalja a Z generáció sörfogyasztási szokásainak és márkahűségének alakulását. A kutatás a fogyasztói szokások és igények felmérése mellett vizsgálja a fiatal felnőttek szponzorációs tevékenységekhez való általános hozzáállását és reakcióit, valamint a Borsodi Sörgyár egyes marketing és szponzorációs tevékenységének konkrét példáján keresztül alkot képet a cég korábbi aktivitásainak sikerességéről nem eladási volumen, hanem fogyasztói percepció szempontjából. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy bár a Z generáció tagjai nyitottan és érdeklődően állnak a szponzorációs tevékenységekhez, mind általánosan, mind a Borsodi szponzori tevékenységét tekintve, a márkahűség, vagy a termék kipróbálásának eléréséhez más aspektusokban is pozitív benyomást kell keltenie a márkának. Például a fogyasztók előbb próbálnak ki egy terméket amennyiben hozzátartozóik, közvetlen környezetükben lévő személyek is ajánlják, nem mindig elegendő számukra csak a cég által kommunikált márkával való találkozási pont a fogyasztói döntés meghozásához, de a márka pozitív percepcióját a kommunikációs csatornák és módok magukban is képesek pozitív irányba formálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Borsodi Sörgyár, eseménymarketing, marketingkommunikáció, márka, söripar, szponzorálás, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet