Munkahely-választási szokások összehasonlítása az X, Y és Z generáció szerint

Mészáros Dóra (2023) Munkahely-választási szokások összehasonlítása az X, Y és Z generáció szerint. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_Mészáros Dóra_Z7XLZH.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_Mészáros Dóra_Z7XLZH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of 2023. Szakdolgozat Mészáros Dóra.pdf] PDF
2023. Szakdolgozat Mészáros Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)
[thumbnail of Külső bírálat_Mészáros Dóra.pdf] PDF
Külső bírálat_Mészáros Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A generációs különbségek kihívást jelentenek a modern munkaerőpiacon. Az X generáció számára a munka-magánélet egyensúlya elengedhetetlen, melyet a munkáltatóknak figyelembe kell venniük a munkavállalói elégedettség és hosszú távú elkötelezettség eléréséhez. Az Y generáció motivációját elsősorban a karrierépítés és a pénzügyi előrelépés jellemzi, ezért a munkáltatóknak lehetőséget kell biztosítaniuk az egyéni fejlődésre és a versenyképes jövedelemre. A Z generációra jellemző a vállalkozói szellem, az autonómia és az innováció iránti vágy. A szervezeteknek alkalmazkodniuk kell ezekhez az elvárásokhoz, támogatva a kreativitást és az új ötletek megvalósítását. A munkáltatói márkaépítés kiemelt szerepet kap ezen a területen, mivel a jól kialakított és vonzó márka segíthet a tehetséges Z generációs munkavállalók vonzásában és megtartásában. A vállalatoknak rugalmas munkakörnyezetet kell kialakítaniuk, amely összhangban van a különböző generációk értékeivel és igényeivel. A diverzitás előmozdítása nemcsak az egyéni teljesítményt növeli, hanem a vállalat hosszú távú sikeréhez is hozzájárul. Azok a szervezetek, amelyek felismerik és tiszteletben tartják a generációs különbségeket, javítják versenyképességüket ezen a gyorsan változó munkaerőpiacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: generáció, motiváció, munkaerőpiac, munkahelyválasztás, munkáltatói márkaépítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet