A divatipar fenntarthatóságának szerepe és hatása a fogyasztói magatartásra

Csite Réka (2023) A divatipar fenntarthatóságának szerepe és hatása a fogyasztói magatartásra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Csite Réka-DPUP58 A divatipar fenntarthatóságának szerepe és hatása a fogyasztói magatartásra.pdf] PDF
Csite Réka-DPUP58 A divatipar fenntarthatóságának szerepe és hatása a fogyasztói magatartásra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csite Réka.pdf] PDF
Csite Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (214kB)
[thumbnail of Külső bírálat - Csite Réka.pdf] PDF
Külső bírálat - Csite Réka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja a fenntartható divat és a fogyasztói magatartás közötti kapcsolat feltárása, különös tekintettel arra, hogyan befolyásolja a fenntarthatóságra való törekvés a divatfogyasztók vásárlási döntéseit. A kutatás célja továbbá annak megértése, hogy a fogyasztók milyen szinten vannak tisztában a fenntartható divat fogalmával, és milyen tényezők, például ár vagy reklámok, befolyásolják a fenntarthatóbb opciók iránti hajlandóságukat. A kutatáshoz primer, kvantitatív, véletlen mintavételen alapuló kérdőíves felmérést alkalmaztam. A kérdőív célja a résztvevők fenntartható divathoz való viszonyának és vásárlási szokásainak feltérképezése. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a fiatalabb generáció nagyobb mértékben érdeklődik a fenntarthatóság iránt. A kutatás fő megállapításai szerint a vásárlók számára a dizájn és az ár a legfontosabb szempontok a divatvásárlás során. A fenntarthatóság ismertsége magas a fogyasztók körében, de sokan mégsem választanak fenntartható ruhadarabokat. A kutatás rávilágított arra, hogy mind a fogyasztóknak, mind a divatipar szereplőinek aktívan részt kell vennie a változás előmozdításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
Szabóné Virág Mária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, környezeti hatások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet