Az e-kereskedelem kialakulása és állapota a Kínai Népköztársaságban

Kada Julianna Vivien (2023) Az e-kereskedelem kialakulása és állapota a Kínai Népköztársaságban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of H1KHVF-szakdolgozat.pdf] PDF
H1KHVF-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kulso_biralat_Kada_Julianna_Vivien.pdf] PDF
Kulso_biralat_Kada_Julianna_Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)
[thumbnail of Kada Julianna bírálat 2 aláírt.pdf] PDF
Kada Julianna bírálat 2 aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (464kB)

Absztrakt (kivonat)

Kína e-kereskedelmének gyors fejlődését az internet megjelenését követően a mobilinternet bevezetése, valamint legfőképpen az e-kereskedelmi platformok országos lefedettsége idézte elő, amelyek így ki tudták elégíteni a fogyasztói igényeket. Az e-kereskedelmi ágazat folyamatosan fejlődik, egyre népszerűbb, újabbnál újabb platformok jönnek létre és veszik fel a versenyt a piacon lévő szereplőkkel, ezzel is elősegítve a fejlődést. A két piacvezető vállalat, az Alibaba Group és a Tencent fenntartja a piaci versenyt. Az Alibaba Group két piacvezető e-kereskedelmi platformja a Taobao és a T-Mall. A Tencent két piacvezető stratégiai szövetsége a Pinduoduo és a JD. A Taobao és a Pinduoduo a C2C és C2M e-kereskedelem terén, a T-Mall és a JD pedig a B2C e-kereskedelem terén versenyez. Az Alibaba Group és a Tencent versengésük során innovatív üzleti modelleket hoznak létre és formálják a fogyasztói szokásokat. Az online fizetés megjelenése és összekapcsolása az e-kereskedelmi platformokkal a felhasználók számára könnyen kezelhetővé tette a fizetést. A kínai piacon jelenlevő két legnagyobb mobilfizetési platform a WeChat Pay és az Alipay folyamatos rivalizálása segíti elő a mobilfizetési ágazat fejlődését. Kínában az online kiskereskedelem fejlődésének és a népesség vásárlási erejének a növekedését kihasználva a kiskereskedők különféle vásárlási napokat hoztak létre, amelyek alkalmával nagyobbnál nagyobb leárazásokkal próbálják meg rávenni az embereket a vásárlásra. Ma már ezen vásárlási napok Kína kultúrájának a részévé váltak. A legnagyobb vásárlási nap a szinglik napja, ekkor évről évre új eladási rekordot regisztrálnak. A live-streaming egyre meghatározóbb szerepet tölt be az e-kereskedelemben. Míg kezdetben csak influencerek használták a termékek népszerűsítésére, mára már a live-streaming videók majdnem felét az e-kereskedelem teszi ki, így számos szabályozás is létrejött a live-streaming vonatkozásában. Az utóbbi években a mesterséges intelligencia is megjelent ezen területen, fenyegetést jelentve az élő közvetítési műsorok streamereire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Horváthné Varga-Polyák Csilla
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Jónás Zsolt
Belső
óraadó tanár; Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Alibaba Group, e-kereskedelem, élő közvetítés, kína, mesterséges intelligencia, Tencent, WeChat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:30
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:30

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet