A szeretetmárkák és az emocionális márkázás jelentőségének bemutatása a Harry Potter franchise példáján keresztül

Krima Viktória (2023) A szeretetmárkák és az emocionális márkázás jelentőségének bemutatása a Harry Potter franchise példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Krima Viktória_R71Q3A_Szakdolgozat.pdf] PDF
Krima Viktória_R71Q3A_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Krima Viktória - külső konzulens.pdf] PDF
Krima Viktória - külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)
[thumbnail of Krima Viktória.pdf] PDF
Krima Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a szeretetmárkák jelentőségével, marketingstratégiájával és ehhez rendelt imázshoz tartozó kommunikációjával, illetve az emocionális fogyasztással foglalkozom, ezt a témát pedig a Harry Potter franchise példáján keresztül mutatom be. Kevin Roberts szerint a szeretetmárkáké a jövő, melyek a fogyasztók lelki világát is megszólítják, azon kívül, hogy megoldást nyújtanak termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Kutatásaimat főleg a vállalatok szemszögéből végeztem – azt vizsgáltam, hogy hogyan érthetik el a márkák, hogy a fogyasztók társként kezeljék őket, számítsanak a termékeikre és erős érzelmeket váltsanak ki belőlük.A Harry Potter azért jó példa a téma bemutatására, mert nemcsak irodalmi alkotás, hanem egy külön utazás a rajongók szemében, közösségük szeretetével pedig a mű a világ legsikeresebb márkái közé is került. A szakdolgozat legfontosabb kérdéskörei: Hogyan alakul ki egy szeretetmárka? Mit tehet egy cég egy ilyen cél elérésének érdekében? Mi fogja meg a Harry Potter rajongókat a műben és a franchise kommunikációjában? A szekunder kutatásban a Harry Potter franchise két szolgáltatását elemeztem, 7P és PESO-modell alapján, illetve marketingtevékenységüket is részletesen vizsgáltam. A primer kutatásban kérdőív segítségével mértem fel a magyar közönség fogyasztói magatartását, a vállalkozói szemszöget pedig mélyinterjúval.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lövei Lili
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: imázs, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, márkaépítés, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet