A szeretetmárkák és az emocionális márkázás jelentőségének bemutatása a Harry Potter franchise példáján keresztül

Krima Viktória (2023) A szeretetmárkák és az emocionális márkázás jelentőségének bemutatása a Harry Potter franchise példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Krima Viktória_R71Q3A_Szakdolgozat.pdf] PDF
Krima Viktória_R71Q3A_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Krima Viktória - külső konzulens.pdf] PDF
Krima Viktória - külső konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)
[thumbnail of Krima Viktória.pdf] PDF
Krima Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (241kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a szeretetmárkák jelentőségével, marketingstratégiájával és ehhez rendelt imázshoz tartozó kommunikációjával, illetve az emocionális fogyasztással foglalkozom, ezt a témát pedig a Harry Potter franchise példáján keresztül mutatom be. Kevin Roberts szerint a szeretetmárkáké a jövő, melyek a fogyasztók lelki világát is megszólítják, azon kívül, hogy megoldást nyújtanak termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Kutatásaimat főleg a vállalatok szemszögéből végeztem – azt vizsgáltam, hogy hogyan érthetik el a márkák, hogy a fogyasztók társként kezeljék őket, számítsanak a termékeikre és erős érzelmeket váltsanak ki belőlük.A Harry Potter azért jó példa a téma bemutatására, mert nemcsak irodalmi alkotás, hanem egy külön utazás a rajongók szemében, közösségük szeretetével pedig a mű a világ legsikeresebb márkái közé is került. A szakdolgozat legfontosabb kérdéskörei: Hogyan alakul ki egy szeretetmárka? Mit tehet egy cég egy ilyen cél elérésének érdekében? Mi fogja meg a Harry Potter rajongókat a műben és a franchise kommunikációjában? A szekunder kutatásban a Harry Potter franchise két szolgáltatását elemeztem, 7P és PESO-modell alapján, illetve marketingtevékenységüket is részletesen vizsgáltam. A primer kutatásban kérdőív segítségével mértem fel a magyar közönség fogyasztói magatartását, a vállalkozói szemszöget pedig mélyinterjúval.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: imázs, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, márkaépítés, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet