Krima Viktória (2023) A szeretetmárkák és az emocionális márkázás jelentőségének bemutatása a Harry Potter franchise példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Krima Viktória_R71Q3A_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Krima Viktória - külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (209kB) |
|
PDF
Krima Viktória.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (241kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a szeretetmárkák jelentőségével, marketingstratégiájával és ehhez rendelt imázshoz tartozó kommunikációjával, illetve az emocionális fogyasztással foglalkozom, ezt a témát pedig a Harry Potter franchise példáján keresztül mutatom be. Kevin Roberts szerint a szeretetmárkáké a jövő, melyek a fogyasztók lelki világát is megszólítják, azon kívül, hogy megoldást nyújtanak termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Kutatásaimat főleg a vállalatok szemszögéből végeztem – azt vizsgáltam, hogy hogyan érthetik el a márkák, hogy a fogyasztók társként kezeljék őket, számítsanak a termékeikre és erős érzelmeket váltsanak ki belőlük.A Harry Potter azért jó példa a téma bemutatására, mert nemcsak irodalmi alkotás, hanem egy külön utazás a rajongók szemében, közösségük szeretetével pedig a mű a világ legsikeresebb márkái közé is került. A szakdolgozat legfontosabb kérdéskörei: Hogyan alakul ki egy szeretetmárka? Mit tehet egy cég egy ilyen cél elérésének érdekében? Mi fogja meg a Harry Potter rajongókat a műben és a franchise kommunikációjában? A szekunder kutatásban a Harry Potter franchise két szolgáltatását elemeztem, 7P és PESO-modell alapján, illetve marketingtevékenységüket is részletesen vizsgáltam. A primer kutatásban kérdőív segítségével mértem fel a magyar közönség fogyasztói magatartását, a vállalkozói szemszöget pedig mélyinterjúval.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, márkaépítés, márkahűség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |