FMCG termékek online kereskedelme Magyarországon

Huszka Szimóna Sára (2023) FMCG termékek online kereskedelme Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of huszka_szimona_sara_FMCG termekek online kereskedelme Magyarorszagon.pdf] PDF
huszka_szimona_sara_FMCG termekek online kereskedelme Magyarorszagon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Huszka Szimóna Sára Külső szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Huszka Szimóna Sára Külső szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (601kB)
[thumbnail of Bírálat_Huszka Szimóna Sára.pdf] PDF
Bírálat_Huszka Szimóna Sára.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (478kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban megvizsgáltam, hogy az internet szerepének egyre hangsúlyosabb felerősödése és a Covid19 járvány következményei megváltoztatták-e a magyar fogyasztók szokásait az FMCG termékek bevásárlását illetően. Kutatásom során először szekunder adatok alapján az online értékesítés jelentősebb adatait vizsgáltam európai szinten, majd kitértem a magyar internethasználók és elektronikusan vásárlók számára. Megvizsgáltam a legnagyobb forgalmú hazai e-kereskedők rangsorát összességében és az FMCG termékek online eladásával foglalkozó vállalatokra szűkítve is. Részletesen bemutattam a 2022-ben két legnagyobb ilyen kereskedőt (Tesco, Kifli.hu), a weboldalaik áttekinthetőségét, valamint a vásárlói és személyes véleményeket, tapasztalatokat. Kvantitatív kutatásomból kiderült, hogy a bevett vásárlási szokások már nem teljesen, olyanok, mint a pandémiát megelőzően. Habár a fogyasztók az offline bevásárlásra programként tekintenek, egyre többen kezdik alkalmazni az omnichannel bevásárlási stratégiát és keresik az alternatív bevásárlás lehetőségeit. Napjainkra a hazánkban megtalálható kiskereskedelmi FMCG termékeket árusító egységek rákényszerülnek arra az eladási alternatívára, hogy termékeiket az internetről is megrendelhetővé tegyék. Megvizsgáltam a fogyasztói döntés egyes elemeit, valamint, hogy az interaktív módszerek befolyásolják-e ezt. Amennyiben a fogyasztók az online bevásárlás mellett döntenek elengedhetetlen, hogy elektronikusan is megvalósuljon az ösztökélés az impulzusvásárlásra. Az egyes vállalkozások weboldalai egyfajta virtuális akciós újsággá váltak, valamint jelentős lett az emailmarketing és a szociális médián megjelent hirdetések is. Az üzletek mobilapplikációján keresztül a fogyasztókat személyes ajánlatokkal várják. Az impulzusvásárlás az online bevásárlásoknál is jellemző a fogyasztókra, tehát az eladáshelyi ösztönzés kiválóan átkerült az online térbe. Kutatásom végén a SWOT-analízis alkalmazásával megvizsgáltam a Kifli.hu és a Tesco Online szolgáltatások erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és az őket érintő veszélyek kérdéseit, majd ezek alapján javaslatokat tettem az egyes vállalkozásoknak a jövőre vonatkozóan. Összességében megállapítottam, hogy a magyar fogyasztók többsége még mindig jobban kedveli a hagyományos bevásárlást, mint az online-t. Habár az online bevásárlási hajlandóság évről-évre egyre növekszik a fizikai üzletek továbbra is népszerűek. Megállapíthatjuk, hogy az emberek, ha nem is minden alkalommal, de szeretnek bevásárolni, hiszen előnyben részesítik a személyes bevásárlást. Véleményem szerint a kiskereskedelmi bevásárlóegységeknek célszerű kiépíteni az online bevásárlás rendszerét, vagy lehetővé tenni termékeik elektronikus megrendelését

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balanyiné Kurucz Izabella Mónika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Polcz Károly
Belső
egyetemi docens; Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet