Huszka Szimóna Sára (2023) FMCG termékek online kereskedelme Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
huszka_szimona_sara_FMCG termekek online kereskedelme Magyarorszagon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Huszka Szimóna Sára Külső szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (601kB) |
|
PDF
Bírálat_Huszka Szimóna Sára.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (478kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban megvizsgáltam, hogy az internet szerepének egyre hangsúlyosabb felerősödése és a Covid19 járvány következményei megváltoztatták-e a magyar fogyasztók szokásait az FMCG termékek bevásárlását illetően. Kutatásom során először szekunder adatok alapján az online értékesítés jelentősebb adatait vizsgáltam európai szinten, majd kitértem a magyar internethasználók és elektronikusan vásárlók számára. Megvizsgáltam a legnagyobb forgalmú hazai e-kereskedők rangsorát összességében és az FMCG termékek online eladásával foglalkozó vállalatokra szűkítve is. Részletesen bemutattam a 2022-ben két legnagyobb ilyen kereskedőt (Tesco, Kifli.hu), a weboldalaik áttekinthetőségét, valamint a vásárlói és személyes véleményeket, tapasztalatokat. Kvantitatív kutatásomból kiderült, hogy a bevett vásárlási szokások már nem teljesen, olyanok, mint a pandémiát megelőzően. Habár a fogyasztók az offline bevásárlásra programként tekintenek, egyre többen kezdik alkalmazni az omnichannel bevásárlási stratégiát és keresik az alternatív bevásárlás lehetőségeit. Napjainkra a hazánkban megtalálható kiskereskedelmi FMCG termékeket árusító egységek rákényszerülnek arra az eladási alternatívára, hogy termékeiket az internetről is megrendelhetővé tegyék. Megvizsgáltam a fogyasztói döntés egyes elemeit, valamint, hogy az interaktív módszerek befolyásolják-e ezt. Amennyiben a fogyasztók az online bevásárlás mellett döntenek elengedhetetlen, hogy elektronikusan is megvalósuljon az ösztökélés az impulzusvásárlásra. Az egyes vállalkozások weboldalai egyfajta virtuális akciós újsággá váltak, valamint jelentős lett az emailmarketing és a szociális médián megjelent hirdetések is. Az üzletek mobilapplikációján keresztül a fogyasztókat személyes ajánlatokkal várják. Az impulzusvásárlás az online bevásárlásoknál is jellemző a fogyasztókra, tehát az eladáshelyi ösztönzés kiválóan átkerült az online térbe. Kutatásom végén a SWOT-analízis alkalmazásával megvizsgáltam a Kifli.hu és a Tesco Online szolgáltatások erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és az őket érintő veszélyek kérdéseit, majd ezek alapján javaslatokat tettem az egyes vállalkozásoknak a jövőre vonatkozóan. Összességében megállapítottam, hogy a magyar fogyasztók többsége még mindig jobban kedveli a hagyományos bevásárlást, mint az online-t. Habár az online bevásárlási hajlandóság évről-évre egyre növekszik a fizikai üzletek továbbra is népszerűek. Megállapíthatjuk, hogy az emberek, ha nem is minden alkalommal, de szeretnek bevásárolni, hiszen előnyben részesítik a személyes bevásárlást. Véleményem szerint a kiskereskedelmi bevásárlóegységeknek célszerű kiépíteni az online bevásárlás rendszerét, vagy lehetővé tenni termékeik elektronikus megrendelését
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, kiskereskedelem, koronavírus-járvány (COVID-19), online értékesítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |