Kiskorúak által okozott célcsoport anomáliák torzító hatása a vállalkozások közösségi média marketing stratégiájára

Micserics Anna Mária (2023) Kiskorúak által okozott célcsoport anomáliák torzító hatása a vállalkozások közösségi média marketing stratégiájára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiskorúak által okozott célcsoport anomáliák torzító hatása a vállalkozások közösségi média marketing stratégiájára_Micserics Anna.pdf] PDF
Kiskorúak által okozott célcsoport anomáliák torzító hatása a vállalkozások közösségi média marketing stratégiájára_Micserics Anna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bírálat_Micserics Anna Mária.pdf] PDF
Bírálat_Micserics Anna Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (256kB)
[thumbnail of Micserics_Anna_Bírálat.pdf] PDF
Micserics_Anna_Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a TikTok platformot vizsgálja jobban. A célcsoport torzulásokat vizsgáltam ezen a platformon. Érdekesség, hogy a felhasználói szokásokat is kutattam. Ezek mellett kifejezetten néztem, hogy ezek a torzulások milyen hatással vannak a cégek marketing stratégiájára.Azért szeretném vizsgálni a TikTokon a célcsoport anomáliákat, mivel sok fiatalkorú ismerősöm számolt be arról, hogy nem a hivatalos életkorukkal vannak jelen a platformon. Ez felkeltette a figyelmemet, hiszen feltevésem szerint nagyban befolyásolhatja ez a hirdető vállalkozások célcsoportra való szűrési feltételeit, különösen az életkor tekintetében. A hamis életkori adatok a cégek számára megnehezítik az ideális vásárlói profil megalkotását, a szegmentált célcsoportok kialakítását, valamint a releváns ajánlatok kidolgozását. Az életkori torzító hatás miatt a hirdetett termékre, szolgáltatása e fiatalok esetében nincs tényleges fizetőképes kereslet, ezért az ő esetükben a hirdetési költségek egy része veszteségként jelentkezik. Így összességében a hirdetési kampányok eredményessége is jelentősen romolhat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mérő Diána Katalin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, fiatalok, közösségi média, marketingstratégiák, Tiktok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:29
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet