Siroki Janka (2023) A freelancer social media marketing managerek szerepe a vállalkozások online jelenlétében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Siroki Janka_KKK_OVN2ZT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
|
PDF
Szakdolgozat bírálat_külső konzulens.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (81kB) |
|
PDF
Siroki_Janka_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
Absztrakt (kivonat)
A modern üzleti környezetben az online jelenlét létfontosságúvá vált a vállalkozások számára. Az internet és a közösségi média platformok robbanásszerű fejlődése lehetővé teszi, hogy a vállalkozások szélesebb közönséget érjenek el, és hatékonyabban kommunikáljanak a potenciális ügyfelekkel. Az online marketing stratégiák központi eleme a közösségi média, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a célközönségükkel, és hosszú távú kapcsolatokat építsenek ki velük.A közösségi média kezelése azonban bonyolult feladat lehet a vállalkozások számára, mivel számos különböző platform, algoritmus és trend van, amelyek folyamatosan változnak. Emiatt egyre több vállalkozás keresi a szakértői segítséget a közösségi média marketing terén. Az ilyen szakértők között kiemelkedő szerepet játszanak a freelancer social media marketing managerek, vagyis a szabadúszó marketing szakemberek, akik szakmai szolgáltatásaikkal támogatják a vállalkozásokat az online jelenlétük optimalizálásában és az eredményes közösségi média stratégiák kidolgozásában.A szakdolgozatom célja, hogy bemutassa a freelancer social media marketing managerek fontosságát a vállalkozások számára, és kimutassam, hogy milyen előnyöket jelentenek a vállalkozások számára az online jelenlétük erősítése terén, illetve áttekintem a szabadúszó közösségi média marketing menedzser szerepét a vállalkozás online jelenlétének növelésében. Mindezek mellett párhuzamot vonok a szabadúszó és az ügynökségi keretek között dolgozó szakemberek munkáját, hogy miben is különbözhetnek, milyen hasonlóságok találhatóak meg a tevékenységeik között, illetve vizsgálom, hogy egy szabadúszó miért lehet célszerűbb választás egy vállalkozás számára.Dolgozatom részletesen elemzi, hogy ezek a szakemberek hogyan járulnak hozzá a vállalati közösségi média stratégiák megfogalmazásához, kidolgozásához, megvalósításához és optimalizálásához. Elemzésem során a szabadúszó közösségi média marketing menedzser szerepére fókuszálok az üzleti célok elérésében, a tartalom tervezésében és kezelésében, az online közösségi kapcsolatok kiépítésében, az adatok elemzésében és az eredmények mérésében.Az első négy fejezet a dolgozat elméleti hátterét részletezi, választ adva olyan kérdésekre, mint: mi az a közösségi média, mely közösségi oldalakkal találkozhatunk, hogyan és milyen módontevékenykedik egy szabadúszó marketinges, illetve a legfőbb feladataikkal is megismerkedhetünk.Az elméleti háttér ismertetése és az alapfogalmak tisztázása után a következő lépés egy mélyinterjú készítése, ahol Csepregi Dalma szabadúszó közösségi média marketing szakembert kérem segítségül, hogy válaszaival és szakértelmével járuljon hozzá kutatásomhoz. Mindezek mellett szakmai interjúkkal kiegészítve folytatom a kutatásomat Dalma vállalkozása által, amely a Dalmarketing nevet viseli. Dalma vállalkozása által bevonok olyan cégeket vagy akár kisvállalkozásokat, akik megtapasztalhatták, hogy milyen az, amikor a közösségi média felületek megfelelő módon vannak kezelve, és ezek hogyan tudnak eladásokat generálni, illetve, hogy hogyan könnyíthetik meg a feladatukat és napi teendőiket ezek a szakemberek a tartalomgyártás során.Az ügynökségi tevékenység vizsgálatára a HD marketing ügynökséget választottam, akik kifejezetten közösségi média marketingre specializálódtak és olyan szakemberek segítségét kérem, akik évek óta ezen a területen mozognak, így válaszaikkal lényegesen tudják segíteni dolgozatom sikerességét. Az ügynökség megfelelő választás, hogy párhuzamba állítsam Dalma munkáját az ügynökségen belül dolgozó szakemberek munkájával, hiszen megtudhatjuk, hogy mik azok a hasonlóságok és eltérések a munkafolyamatok során. Ezek a különbségek azok végző soron, amelyek indokolhatják, hogy egy szabadúszó miért lehet kedvezőbb választás egy vállalkozás számára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | freelancer, közösségi média, közösségi média marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:29 |
Actions (login required)
Tétel nézet |