A Nike vállalat sikerének kulcsa, marketingstratégiájának elemzése és az Adidas-szal szemben elért eredményei

Kőrösi Beatrix (2023) A Nike vállalat sikerének kulcsa, marketingstratégiájának elemzése és az Adidas-szal szemben elért eredményei. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kőrösi Beatrix RVUPQ7.pdf] PDF
Kőrösi Beatrix RVUPQ7.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Külső konzulensi értékelés_ Kőrösi Beatrix _ Nike vs. Adidas.pdf] PDF
Külső konzulensi értékelés_ Kőrösi Beatrix _ Nike vs. Adidas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)
[thumbnail of Kőrösi Beatrix.pdf] PDF
Kőrösi Beatrix.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktSzakdolgozatom során egy átfogó képet szerettem volna kapni a Nike-ról és az Adidas-ról, hiszen évek óta nagy kérdés sokaknál, hogy melyik márka sikeresebb és mi lehet az oka annak, hogy a Nike 1960 óta ilyen erős pozícióban van a sportcipők és sportruházatok piacán. Be szerettem volna mutatni a két cég történetét, tevékenységeit, fenntartható lépéseit, valamint azt is, hogy a magyar fogyasztók miként vélekednek róluk. Továbbá, ahogyan azt a kutatási céljaim között is ismertettem, szeretnék egyfajta segítséget nyújtani a hasonló vállalatok számára, akár új cégek számára, azáltal, hogy egy helyen szerepelnek a lényegi információk és inspiráló történetek, valamint a magyar vásárlók egy kis részének véleménye és tapasztalata a két márkával kapcsolatosan. A dolgozat szekunder kutatása alatt a már ismert információk mellett rengeteg új dolgot tudtam meg, melyet mindenképpen bele szerettem volna építeni a szakdolgozatba, hogy több ember is megismerhesse azokat. Külföldi és magyar forrásokat használtam fel, amely között szerepeltek könyv alapú és internetes források egyaránt. A külföldi könyvek és cikkek olyan részletességgel írtak a Nike-ról és az Adidas-ról, melyek a magyar nyelvű forrásokban egyáltalán nem szerepelnek. A kutatás második felénél, azaz a primer kutatásnál egy hólabda módszerrel készült kérdőívet használtam, amely olyan eredményeket hozott, amely nagy segítség volt, hogy teljes képet kapjak a dolgozat témájáról és nagyban hozzájárul az általam alkotott kutatási célok eléréséhez. Segítségével a fiataltól az idősebb generációt is sikerült elérnem és több különböző nézőpontot és véleményt ismerhettem meg. A diplomadolgozat folyamán három hipotézist fogalmaztam meg, amelyet értékelni is tudtam a kérdőív segítségével. A legelső hipotézisemet, amelynél azt feltételeztem, hogy a Nike cipők és ruházatok népszerűbbek lehetnek, mint az Adidas termékei a fiatalabb generációk körében, részben el tudtam fogadni, mivel ahogyan az a szekunder és primer kutatásból is kiderült, a sportcipők valóban nagyobb népszerűségnek örvendtek, azonban a ruházatokat többen választják a konkurens cégtől. A második hipotézisemet, ahol úgy gondoltam, hogy a Nike-ot sokkal többen követik a Social Média platformokon és több ember ismeri a szlogenjüket, mint az Adidas-ét, teljes mértékben el tudtam fogadni, hiszen a kérdőív során is jól látható volt, hogy a Nike-ot valóban többen követik a magyar emberek és többen is ismerik a szlogenjüket, míg ez az Adidas esetében ez nem mondható el. A harmadik, egyben utolsó hipotézisemet, ahol azt feltételeztem, hogy a fogyasztók sokkal inkább a Nike-ot asszociálják a győzelemhez és több pozitív érzelmet társítanak hozzá, mint az Adidas-hoz, szintén csak részben tudtam elfogadni. Ugyan a felvetésem első része tökéletesen beigazolódott a primer kutatás során, azonban az is kiderült, hogy a konkurenciához is ugyanolyan mértékben társítanak pozitív és kellemes érzéseket. A dolgozatomat a javaslatokkal zártam, amelyek a kérdések elemzésénél, valamint a szakirodalmi rész feldolgozásánál fogalmazódtak meg bennem. Úgy gondolom, hogy az általam javasoltak alapján a cégek még sikeresebbek lehetnek, valamint egyfajta visszacsatolás is lehet az újonnan induló cégek számára, hogy mire érdemes leginkább odafigyelniük.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Czira-Finszter Henriett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Dr. Rimóczi Csilla
Belső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cégtörténet, marketingstratégia, márkahűség, márkaimázs, reklámkampány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet