Siménfalvy Csongor Szabolcs (2023) A munkáltatói márkaépítés hitelessége, különös tekintettel egy független employer branding szolgáltató példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Siménfalvy_Csongor_Szabolcs_TKQ2AY_A munkáltatói márkaépítés hitelessége....pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
SZAKDOLGOZAT BÍRÁLAT KÜLSŐS BÍRÁLÓ ÁLTAL - Siménfalvy Csongor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (447kB) |
|
PDF
KI bírálat Siménfalvi Csongor 2023 őszi félév.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy feltárjam és bemutassam mennyire lehet hitelesen végezni employer branding tevékenységet, különösképpen úgy, ha ezt kiszervezzük egy erre szakosodott szolgáltatónak, amely pénzösszegért cserébe népszerűsíti a megbízó munkáltatói márkáját. Mindezt az Arsboni nevezetű vállalkozáson keresztül fogom bemutatni részleteiben, amely tekintettel arra, hogy a jogi munkaerőpiacon mozgó szolgáltató, nem csak a saját employer brandingjét alkalmazza, hanem a B2B piacon a partnerei és ügyfelei számára is nyújt ilyesfajta szolgáltatást.Szakdolgozatom első felében szekunder kutatást végeztem.Elsőként ismertetem az employer branding elméleti hátterét, hogyan alakult, milyen lépéseket kell megtennie egy vállalatnak, hogy értékes munkáltatói brandet építsen. Ez ahhoz szükséges, hogy képbe kerüljünk az employer brandinggel, mint fogalommal, könnyebben megértsük, hogy az Arsboni milyen ehhez kapcsolódó szolgáltatást végez. Másodszor feltérképezem a jogi munkaerőpiac sajátosságait, erre azért van kiemelten szükség, mivel az Arsboni kifejezetten ezen a piacon működik, erre specializálódott. Ennek okán megismerkedhetünk az Arsbonival szemben álló tényezőkkel, kihívásokkal. Végül szekunder kutatásomat az Arsboni cég bemutatásával zárom, kiemelt tekintettel az empolyer branding szolgáltatásukra.Szakdolgozatom második részében primer kutatásomon keresztül szeretnék választ adni a korábbiakban felsorolt hitelességgel kapcsolatos kérdésekre, mely során kvalitatív módszert alkalmaztam.A kvalitatív kutatásomhoz mélyinterjúk formájában gyűjtöttem információkat egy 20 kérdésből álló kérdőív segítségével. 8 mélyinterjút folytattam le munkavállalókkal, 3 joghallgatóval 3 pályakezdővel és 2 tapasztalt jogásszal.Szekunder kutatásom során kiderült számunkra, hogy az employer branding egy komplex tevékenység, amely felépítéséhez szakértőre van szükség. A munkáltatói márkát nem csak felépíteni szükséges, hanem megtartani is, folyamatosan ápolásra szorul.Az Arsboni vállalkozással kapcsolatban egyértelműen kijelenthető, hogy az Arsboni egy piaci rést talált azzal, hogy specifikusan a jogi piacot szolgálja ki, hiszen máig közvetlen versenytárs nélkül működik. Tevékenységi köre rendkívül szerteágazó, fenntart egy állásportált, fejvadászati, employer branding szolgáltatásokkal rendelkezik, illetve több saját rendezvényt és programot szervez rendszeresen, amelyekkel „fizikai hidat” képez a munkáltatói és munkavállalói oldal között.A primer kutatásom során kapott eredményeim alapján szintén több következtetést is levonhatunk.Kiderült számunkra, hogy egy munkáltatói márka hitelesebb lehet, ha egy olyan külső szolgáltatót bíznak meg a munkáltatók, amely saját tevékenysége is hiteles. A jogászokat alapvetően nem zavarja az, hogy fizetés ellenében végez egy cég marketing szolgáltatásokat más számára, viszont egy számukra ismeretlen cég esetében szkeptikusabbak az ott megosztott információk kapcsán. Viszont kifejezetten jó néven veszik, ha egy jogi munkáltató kiszervezi az EB tevékenységet, mivel ezzel azt jelzi a munkáltató, hogy nem ért mindenhez. Egy jogi munkáltató esetében pedig szerintük nem elvárás, hogy értse és használja a marketinget.Másik kiemelendő eredményem az, hogy az Arsboni a jogi piacon mozgó álláskeresőknek egy nehezen kikerülhető tényező, karrier platformját szívesen böngészik, többüknek első számú platform. Azonban jól látható, hogy az Arsboni mellett más felületeket is kedvelnek, a Linkedin és a Profession már rövid távon veszélyt okozhat, nagyobb piaci részesedést szerezhet.Összegezvén az eddig leírtakat, úgy gondolom, hogy az összegyűjtött eredményeim és javaslataim nagyban segítenék az Arsboni munkáját, támogatnák abban, hogy továbbra is megtartsa piacvezető szerepét. A hitelesség kérdése az employer branding tevékenység esetében rendkívül fontos, ezért sem az Arsboninak, sem más munkáltatónak nem érdemes negligálnia ennek jelentőségét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, employer branding, hitelesség, kis- és mikrovállalkozások, márkaépítés, munkaerő közvetítés, munkaerőpiac |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |