Mesterséges intelligencia használata az e-kereskedelemben

Danku Gábor (2023) Mesterséges intelligencia használata az e-kereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_JD8ILT_DG_v1.1.pdf] PDF
szakdolgozat_JD8ILT_DG_v1.1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Danku Gábor.pdf] PDF
Danku Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (292kB)
[thumbnail of JD8ILT_DANKU_GABOR_KULSOBIRALAT.pdf] PDF
JD8ILT_DANKU_GABOR_KULSOBIRALAT.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (212kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat azt vizsgálja, hogy a mesterséges intelligencia (AI) hogyan alakítja át az e-kereskedelem világát. Arra összpontosít, hogy az AI innovációk hogyan alakítják át az ügyfelek közötti interakciót és hogyan javítják a működési hatékonyságot. A digitális kereskedelem növekedésével a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú tényezővé vált a fogyasztói tapasztalatok, a döntéshozatali folyamatok és a backend logisztika alakításában. A tanulmány elsősorban négy szempontot vizsgál: hogyan növelik a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök a vásárlói elégedettséget és javítják a vásárlás pontosságát hogyan lehet egyensúlyt teremteni a mesterséges intelligencia versenyelőnyei és a magánélet védelmével kapcsolatos aggályok között, milyen kapcsolat van a fogyasztók mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatba vetett bizalma és a személyes adatok megosztására való hajlandósága között, és milyen hatással lehet a mesterséges intelligencia az e-kereskedelmi logisztikára, beleértve a drónokat és az autonóm járműveket. A felmérési adatok mélyreható elemzése feltárja, hogy a mesterséges intelligenciával működő chatbotok és az intelligens keresési funkciók nagyban javítják az online vásárlási élményt, mivel hatékony interakciókat biztosítanak. Ezek a fejlesztések azonban az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos aggályokat is felvetnek. Ez rávilágít annak fontosságára, hogy olyan megközelítést találjunk, amely a fogyasztók bizalmát helyezi előtérbe, miközben ösztönzi a technológiai innovációt. A tanulmány azt is feltárja, hogy a fogyasztók különböző mértékben hajlandóak megosztani az információkat az AI-alkalmazásokkal az e rendszerekbe vetett bizalmuk alapján. A fogyasztók továbbá úgy vélik, hogy a mesterséges intelligencia szerepet játszik az e-kereskedelmi logisztika javításában. Lelkesedést mutatnak az olyan technológiák iránt, mint a drónos kiszállítás és az autonóm járművek. Az optimizmus ellenére azonban fontos figyelembe venni az adatvédelemmel kapcsolatos kockázatokat és a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatos etikai következményeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK
Takács Martin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, adatvédelem, e-kereskedelem, fogyasztó(k), mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet