Danku Gábor (2023) Mesterséges intelligencia használata az e-kereskedelemben. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozat_JD8ILT_DG_v1.1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Danku Gábor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (292kB) |
|
PDF
JD8ILT_DANKU_GABOR_KULSOBIRALAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (212kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat azt vizsgálja, hogy a mesterséges intelligencia (AI) hogyan alakítja át az e-kereskedelem világát. Arra összpontosít, hogy az AI innovációk hogyan alakítják át az ügyfelek közötti interakciót és hogyan javítják a működési hatékonyságot. A digitális kereskedelem növekedésével a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú tényezővé vált a fogyasztói tapasztalatok, a döntéshozatali folyamatok és a backend logisztika alakításában. A tanulmány elsősorban négy szempontot vizsgál: hogyan növelik a mesterséges intelligencia által vezérelt eszközök a vásárlói elégedettséget és javítják a vásárlás pontosságát hogyan lehet egyensúlyt teremteni a mesterséges intelligencia versenyelőnyei és a magánélet védelmével kapcsolatos aggályok között, milyen kapcsolat van a fogyasztók mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatba vetett bizalma és a személyes adatok megosztására való hajlandósága között, és milyen hatással lehet a mesterséges intelligencia az e-kereskedelmi logisztikára, beleértve a drónokat és az autonóm járműveket. A felmérési adatok mélyreható elemzése feltárja, hogy a mesterséges intelligenciával működő chatbotok és az intelligens keresési funkciók nagyban javítják az online vásárlási élményt, mivel hatékony interakciókat biztosítanak. Ezek a fejlesztések azonban az adatvédelemmel és biztonsággal kapcsolatos aggályokat is felvetnek. Ez rávilágít annak fontosságára, hogy olyan megközelítést találjunk, amely a fogyasztók bizalmát helyezi előtérbe, miközben ösztönzi a technológiai innovációt. A tanulmány azt is feltárja, hogy a fogyasztók különböző mértékben hajlandóak megosztani az információkat az AI-alkalmazásokkal az e rendszerekbe vetett bizalmuk alapján. A fogyasztók továbbá úgy vélik, hogy a mesterséges intelligencia szerepet játszik az e-kereskedelmi logisztika javításában. Lelkesedést mutatnak az olyan technológiák iránt, mint a drónos kiszállítás és az autonóm járművek. Az optimizmus ellenére azonban fontos figyelembe venni az adatvédelemmel kapcsolatos kockázatokat és a mesterséges intelligencia használatával kapcsolatos etikai következményeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, adatvédelem, e-kereskedelem, fogyasztó(k), mesterséges intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |