Az influencerek befolyásoló ereje a közösségi médiában

Szalay Fanni (2023) Az influencerek befolyásoló ereje a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_Szalay Fanni_G5QCPF.pdf] PDF
szakdolgozat_Szalay Fanni_G5QCPF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kulso biralat Szalai Fanni G5QCPF.pdf] PDF
Kulso biralat Szalai Fanni G5QCPF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (88kB)
[thumbnail of KI bírálat Szalay Fanni 2023 őszi félév.pdf] PDF
KI bírálat Szalay Fanni 2023 őszi félév.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (472kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomba arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mennyire képesek az influencerek befolyásolni a fogyasztókat, a fogyasztók szoktak-e influencerek által megadott kuponkóddal vásárolni és így jelentős kedvezményhez jutni. Ahhoz, hogy megértsem ezt a témát egyrészt egy mélyinterjút készítettem 3 különböző influencerrel, ahol olyan kérdésekre kerestem a választ, mint, hogy milyen kötelezettségekkel jár nekik egy-egy együttműködés és, hogy mennyire fontos számukra a fogyasztók visszajelzése. Sok kérdésemre kaptam választ, amik segítettek abban, hogy a kutatásomat alá tudjam támasztani, kicsit jobban bele is láttam, hogy működik egy-egy cégnél egy együttműködés az influencerrel. Másrészről szerettem volna a fogyasztók oldaláról is körbejárni a témát, hogy nekik fontos-e az, hogy kuponkóddal vásároljanak és így jelentős kedvezményhez jussanak. Ehhez egy kérdőíves megkérdezést készítettem, olyan kérdéseket tettem fel azon túl, hogy szoktak-e kuponkóddal vásárolni, hogy mi alapján döntik el melyik influencer kuponkódját fogják használni, mitől lesz számukra egy influencer hiteles és hogy, honnan szereznek információt amikor egy teljesen új terméket terveznek megvásárolni. Szerintem sikerült mindkettő oldalról tökéletesen megérteni és körbejárni a témát. A dolgozatom végén röviden összefoglaltam majd javaslatokat is tettem, olyan cégek számára, akik most kezdenének vagy szeretnének együtt dolgozni influencerekkel. Itt a legfontosabb szerintem, hogy meg tudjuk célozni a kívánt közönséget, illetve, hogy jól válasszuk meg milyen influencerrel szeretnénk együtt dolgozni. Végezetül azt is fontosnak tartom, hogy ne erőltessünk rá semmit az influencerekre, természetesen pontosan mondjuk meg, hogy mit várunk el tőlük, de mellette hagyjunk nekik elég szabadságot, hogy úgy alkossák meg a posztjaikat, ahogy ők szeretnék, úgy, hogy a poszt őket tükrözze.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Folyé Fanny
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kovács Ildikó
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, együttműködés, influencer, közösségi média, kuponkód
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet