Szalay Fanni (2023) Az influencerek befolyásoló ereje a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
szakdolgozat_Szalay Fanni_G5QCPF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Kulso biralat Szalai Fanni G5QCPF.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (88kB) |
|
PDF
KI bírálat Szalay Fanni 2023 őszi félév.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomba arra a kérdésre kerestem a választ, hogy mennyire képesek az influencerek befolyásolni a fogyasztókat, a fogyasztók szoktak-e influencerek által megadott kuponkóddal vásárolni és így jelentős kedvezményhez jutni. Ahhoz, hogy megértsem ezt a témát egyrészt egy mélyinterjút készítettem 3 különböző influencerrel, ahol olyan kérdésekre kerestem a választ, mint, hogy milyen kötelezettségekkel jár nekik egy-egy együttműködés és, hogy mennyire fontos számukra a fogyasztók visszajelzése. Sok kérdésemre kaptam választ, amik segítettek abban, hogy a kutatásomat alá tudjam támasztani, kicsit jobban bele is láttam, hogy működik egy-egy cégnél egy együttműködés az influencerrel. Másrészről szerettem volna a fogyasztók oldaláról is körbejárni a témát, hogy nekik fontos-e az, hogy kuponkóddal vásároljanak és így jelentős kedvezményhez jussanak. Ehhez egy kérdőíves megkérdezést készítettem, olyan kérdéseket tettem fel azon túl, hogy szoktak-e kuponkóddal vásárolni, hogy mi alapján döntik el melyik influencer kuponkódját fogják használni, mitől lesz számukra egy influencer hiteles és hogy, honnan szereznek információt amikor egy teljesen új terméket terveznek megvásárolni. Szerintem sikerült mindkettő oldalról tökéletesen megérteni és körbejárni a témát. A dolgozatom végén röviden összefoglaltam majd javaslatokat is tettem, olyan cégek számára, akik most kezdenének vagy szeretnének együtt dolgozni influencerekkel. Itt a legfontosabb szerintem, hogy meg tudjuk célozni a kívánt közönséget, illetve, hogy jól válasszuk meg milyen influencerrel szeretnénk együtt dolgozni. Végezetül azt is fontosnak tartom, hogy ne erőltessünk rá semmit az influencerekre, természetesen pontosan mondjuk meg, hogy mit várunk el tőlük, de mellette hagyjunk nekik elég szabadságot, hogy úgy alkossák meg a posztjaikat, ahogy ők szeretnék, úgy, hogy a poszt őket tükrözze.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, együttműködés, influencer, közösségi média, kuponkód |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |