Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében

Zvornik Krisztina (2023) Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében (Zvornik Krisztina).pdf] PDF
Városmarketing, városmárkázás Mohács város tekintetében (Zvornik Krisztina).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (863kB)
[thumbnail of Zvornik_Krisztina_szakdolgozat_bírálat_külső_konzulens.pdf] PDF
Zvornik_Krisztina_szakdolgozat_bírálat_külső_konzulens.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Zwornik K_ Bírálat.pdf] PDF
Zwornik K_ Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (423kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatás témája Mohács városmarketingjének vizsgálata és értékelése, különös tekintettel a város turisztikai vonzerejének felmérésére. A témával azért foglalkoztunk, mert az egyre növekvő városi versenyhelyzetben kiemelkedő fontosságúvá vált a lakosok, vállalkozók és befektetők vonzása érdekében a város stratégiai tervezése és kommunikációja. A kutatásban azt vizsgáltuk, hogy Mohács jelenlegi marketingstratégiája hatékonyan ösztönzi-e a helyi gazdasági fejlődést és a turizmus növelését. Ennek érdekében megnéztük a város keresletét, kínálatát, valamint kommunikációs kompetenciáját. Mohács idegenforgalmi potenciáljának felmérésére kis mintaelemszámú kvalitatív kutatást végeztünk. A módszertan magában foglalja az üzleti szereplők, városvezetés és marketingszakemberek interjúinak felhasználását, valamint a város marketinganyagainak és promóciós tevékenységeinek elemzését. A 6 szakértői mélyinterjú elkészítése során többek között azt akartuk megtudni, hogy Mohács városmarketingjének tudatos tervezése és annak hatékony végrehajtása pozitív hatással van-e a város turizmusára, gazdaságára és lakosságának életminőségére. Az eredmények alapján azonosítottuk Mohács erősségeit és gyengeségeit a turisztikai vonzerő és a városmarketing terén. Az egyedülálló történelmi és nemzetiségi örökségek, valamint az ország legnagyobb kulturális fesztiválja, a Mohácsi Busójárás hozzájárulhatnak a város pozitív imázsának erősítéséhez és kiemelkedő potenciált jelentenek a turisták vonzásában. A kutatás eredményeinek alkalmazása segíthet Mohácsnak fenntartható és sikeres városmarketing stratégiájának kialakításában, ami hozzájárulhat a város gazdasági és társadalmi fejlődéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Cserdi Áron
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Grósz Péter
Belső
óraadó tanár; Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: busójárás, gazdaság, Mohács, stratégiai terv, turizmus, városfejlesztés, Városmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet