Radeczki Eszter Boglárka (2023) A táplálékkiegészítők fogyasztói magatartásra gyakorolt hatása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Radeczki Eszter Boglárka - LCAUTN.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bírálat_belső_mesterképzés_Radeczki Eszter Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (74kB) |
|
PDF
Szakdolgozat külső értékelése2024_01_07.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (861kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a fogyasztás központi témává vált, nem csak a társadalom növekedett fogyasztása miatt, hanem a termékek megnövekedett ára is nagy szerepet kapott. Nem feltétlen csak az élelmiszerekre kell gondolni, hanem a különböző szolgáltatásokra és üzemanyagárakra is. A Föld erőforrásai végesek és ezeket az erőforrásokat egyre kevesebb idő alatt használjuk fel, ami komoly gondokat okozhat a későbbiekben. A túlfogyasztás csökkentése mind a kormány, mind az egyének és vállalatok társadalmi felelősségvállalását jelentené.[1] Magyarországon a túlfogyasztás jelentős problémákat idéz elő, a világátlagnál is rosszabb a helyzet. Az idei évben az erőforrásokat már május 30.-áig feléltük, azonban a nemzetközi túlfogyasztás világnapja csak 2023.július 28.-ára esett. Globális tekintetben ez azt jelenti, hogy a bolygó élővilága és erőforrásai nem képesek olyan mértékben regenerálódni, ahogyan mi azt feléljük. [2] Úgy gondolom, hogy sok esetben az emberek elfelejtik a tudatos vásárlás és fogyasztás fogalmát, hogy milyen fontos is az. Sokaknál szoktam már látni vászontáskát, a papír vagy műanyag zacskó helyett, ami abszolút pozitív, azonban az ételpazarlás még mindig nagy mértékben van jelen az emberek életében. [1]Wwf.hu (2023): Május 30-a a magyarországi túlfogyasztás világnapja. Forrás: https://wwf.hu/majus-30-a-a-magyarorszagi-tulfogyasztas-napja/ Letöltve: 2023.09.29 [2] Wwf.hu (2023): Május 30-a a magyarországi túlfogyasztás világnapja. Forrás: https://wwf.hu/majus-30-a-a-magyarorszagi-tulfogyasztas-napja/ Letöltve: 2023.09.29
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Étrendkiegészítő, fogyasztói magatartás, reklám, táplálékkiegészítő, vásárlási döntés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Utolsó módosítás: | 2024. Feb. 22. 10:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |