Jászberény településmarketingjének értékelése a Z-generáció igényei alapján

Veres Enikő Evelin (2023) Jászberény településmarketingjének értékelése a Z-generáció igényei alapján. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Veres Eniko Evelin A03F1I szakdolgozat.pdf] PDF
Veres Eniko Evelin A03F1I szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Veres Enikő Külső.pdf] PDF
Veres Enikő Külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of 2023. Szakdolgozat Veres Enikő.pdf] PDF
2023. Szakdolgozat Veres Enikő.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (249kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy város lakosságára hatalmas hatással tud lenni az adott régió és település marketingje, illetve annak stratégiája. A településmarketing tudja pozitív és negatív irányba befolyásolni a lakosság, illetve egy részben a potenciális lakosság városról való megítélését, életkörülményeit, és döntéseit, korosztálytól függetlenül. Azért is választottam a településmarketing tudományát a szakdolgozatom témájává, mivel mindamellett, hogy nagyon érdekesnek találom a témát, véleményem szerint nagyon fontos, hogy megfelelő figyelmet fektessen egy város a településmarketingjének összetevőire, hiszen egy minden korosztály számára élhető város kialakításával áll szoros összefüggésben.Az általam vizsgált település Jászberény volt, azon belül is a fiatalabb generáció nézőpontját szerettem volna előtérbe helyezni. Jászberény, Jász-Nagykun-Szolnok megye egyik főbb települése, lakosságának nagyságából és intézményi ellátottságából is adódóan. Azért is döntöttem úgy, hogy erről szeretnék írni, mivel számos barátom, rokonom, illetve ismerősöm él, vagy élt korábban a városban, ami miatt én is jelentős időt eltöltöttem már ott.Az elmúlt időben az volt a tapasztalatom, hogy a nagyjából velem egykorúak, akik ott nőttek fel, odajártak általános- és középiskolába, miután leérettségiztek, elhagyták a várost, akár továbbtanulás, akár munka céljából. Napjainkban pedig azt veszem észre, hogy közülük jóformán senki sem költözött vissza a szülővárosába, illetve nem is terveznek a közeljövőben sem. Ez, a környezetemben erőteljesen fennálló jelenség hozta magával azt a gondolatot, hogy vajon ez a kis minta mennyire lehet reprezentatív a város egészére vetítve, és mennyire lehet ezt a település sajátos problémájának tekinteni.A dolgozatomban szeretnék választ találni arra, hogy Jászberény településmarketingje mennyiben képes befolyásolni a Z-generációt , mennyire és hogyan van hatással arra, hogy hol telepednek le hosszú távon, akár családot alapítani a fiatalok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Gajzágó Éva Judit
Külső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fiatalok, környezetelemzés, marketingstratégiák, településfejlesztés, településmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Feb. 22. 10:28
Utolsó módosítás: 2024. Feb. 22. 10:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet